Pitstop voor ambities
Detachering & recruitment

Projectleider / SCRUM Master Informatiemanagement | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2019-0784
Startdatum:
01-08-2019
Verwachte einddatum:
01-02-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36-40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
11 Jul 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functie omschrijving

Quest4 is voor de provincie Zuid-Holland op zoek naar een Projectleider / SCRUM Master Informatiemanagement voor 36-40 uur per week. 

Achtergrond / aanleiding:
Verschillende nieuwe en lopende projecten op de afdeling I&A hebben directe sturing nodig. Het zwaartepunt van de opdracht ligt bij het programma “Dossier op Orde”. Dit programma is er op gericht om de digitale dossiers op orde te krijgen. Op orde wil zeggen dat de documenten die op het moment van het archiveren in het dossier zouden moeten zitten er ook daadwerkelijk inzitten en makkelijk terug te vinden zijn. Dit willen wij bereiken door met metadata te werken. Metadata is data over data. Het beschrijft de karakteristieken van een informatieobject, zoals locatie in het systeem, wie het heeft aangemaakt en wanneer, of bijvoorbeeld de naam van het object. Een aantal kenmerken wordt automatisch meegegeven door het systeem, andere kenmerken kunnen handmatig worden toegevoegd. Verder lopen er meerdere trajecten waarbij de afstemming tussen de leverancier en stakeholders binnen de provincie nodig is. Inhoudelijke kennis is voldoende voorhanden binnen de provincie, maar aan processturing is behoefte.

Opdracht:
De volgende taken dienen uitgevoerd te worden:

  • Projectbewaking en -sturing op tijd, geld, kwaliteit en scope;
  • Het opnemen van de rol als scrummaster;
  • Het coachen van van nieuwe scrummasters;
  • Het aansturen van het projectteam;
  • Het organiseren van het project- en stuurgroep overleg;
  • Het opstellen van project- en stuurgroep verslagen;
  • Het opstellen van maandelijkse projectrapportages;
  • Het actualiseren van de projectstatus in de projectportfolio;
  • Het communiceren met stakeholders;
  • Leveranciersmanagement;
  • Impactbepaling van knelpunten en opstellen van afwijkingsrapporten;
  • Managen van faseovergangen en opstellen van daarbij behorende faseplannen.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar van 1 augustus 2019 tot 1 februari 2020 voor 36 tot 40 uur per week voor de voorbereiding, uitvoering en realisatie van het project/gevraagde werkzaamheden en je bent flexibel inzetbaar. Je moet op datum kunnen starten, of eerder in overleg;
  • Het uurtarief is inclusief telefoon en parkeerkosten;
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding;
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider. Geef aan hoeveel jaar;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de overheid in de afgelopen 10 jaar. Geef aan hoeveel jaar;
  • Minimaal 1 organisatiebreed implementatietraject uitgevoerd in de afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare recente (tot 2 jaar terug kennis van IDMS systemen binnen de overheid;
  • Aantoonbare werkervaring met CMS systemen;
  • Behaald certificaat Prince2 Foundation;
  • Behaald certificaat Professional Scrum Master;
  • Verificatie tijdens een eventueel verificatiegesprek heeft betrekking op de volgende vereiste bewijsstukken:
    – Diploma;
    – Getuigschrift;
    – Certificaat.
    U dient deze bewijsstukken niet bij uw aanbieding te voegen maar te overleggen tijdens het verificatiegesprek.
  • Aanvullend op het CV van de kandidaat, verzoeken we u uw Visie en de aanpak van een implementatietraject van een nieuwe release van een organisatiebreed gebruikte applicatie te schetsen;
  • Je bent beschikbaar op 18 juli aanstaande voor een intake gesprek;
  • Je dient te beschikken over eigen apparatuur (vb Laptop);
  • Je kan niet parkeren in het Provinciehuis. De provincie Zuid-Holland stimuleert hiermee het gebruik van het Openbaar Vervoer.

Wensen:

  • Je hebt aantoonbare werkervaring binnen de lokale overheid, zoals gemeentes, provincies en waterschappen;
  • Aantoonbare werkervaring met TopDesk;
  • Aantoonbare werkervaring met Fortes Principal Toolbox.

Competenties:

  • Resultaatgericht handelen:
    – daadkrachtig optreden, proactieve houding, initiatiefrijk, pragmatisch;
    – punctueel in werkzaamheden, administratief vaardig, aanspreekbaar op resultaten;
    – stressbestendig, leergierig, accuraat, probleemoplossend;
  • Flexibiliteit:
    – tact, zorgvuldigheid;
    – in werk en werktijden;
  • Communicatieve- analyse- en adviesvaardigheden:
    – van medewerkers tot (afdelings) management;
  • Samenwerking:
    – teamspeler; open collegiale samenwerkingsgerichte houding;
    – sociaal vaardig, legt makkelijk contacten, kan overtuigen;
  • Didactische vaardigheden:
    – geduldig en bereid om zaken meerdere keren uit te leggen;
    – doorzettingsvermogen;
  • Algehele indruk.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-07-08 06:36:11



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Wordt gevonden door Quest4

Open inschrijving