Projectmanagement Ondersteuner | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0319
Startdatum:
01-07-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32-40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
15 Jun 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Provincie Zuid-Holland op zoek naar een Projectmanagement Ondersteuner op basis van 32-40 uur per week.

De provincie Zuid-Holland is thans op zoek naar een Projectmanagement ondersteuner ter ondersteuning van een project met betrekking tot een nieuw inkoopsysteem. Hierin ben je de rechterhand van de projectleider. Je bent verantwoordelijk voor ondersteuning met betrekking tot communicatie, informatie verstrekking, bewaken van planningen, opstellen en bijhouden van risico- en issuelijst, opstellen en afstemmen van (periodieke) rapportages en het bijhouden van diverse financiële overzichten en rapportages. Hierbij speelt het proactief en hands-on ondersteunen van de projectleiders een grote rol inclusief het ontzorgen van projectleiders wat betreft het aanmaken en bijhouden van planningen, het plannen van resources en het bijhouden van de financiën.

Taken zijn o.a.:

  • Verstrekken van diverse soorten informatie over het project;
  • Ondersteunen bij planning & resource management;
  • Ondersteunen bij risico- & issue management;
  • Het uitvragen van de voortgang, uitnutting van budgetten (geld en uren) en statusomschrijvingen van onderliggende projecten;
  • Het bijhouden van de projectadministratie (o.a. project aanmaken en archiveren, edossier, autorisaties);
  • Het plannen en organiseren van vergaderingen en het maken van verslagen;
  • Het afhandelen van facturen en aanspreekpunt daarover voor leveranciers;
  • Ondersteunen bij en goedkeuren van aanvragen voor inhuur en aanschaffen vanuit projecten;
  • Indiensttreding, verlengen en uitdiensttreding medewerkers.

Als PMO’er voer je proactief en zelfstandig (verbeter-)opdrachten uit op het gebied van project- en/of procesaanpak om de afdeling of onderdelen daarvan verder te ontwikkelen en te professionaliseren. Een PMO’er pakt de ondersteunende taken op door vooral het persoonlijke contact te zoeken met de projectleiders en andere betrokkenen. Het gehanteerde medium dient resultaat van een bewuste afweging te zijn: Wat is het meest doeltreffend in deze specifieke situatie? Welke aanpak garandeert de grootste kans op succes? Bij welke benadering krijg ik zo snel mogelijk een reactie? Hoe kan ik de ander zo goed mogelijk helpen?

De organisatie en omgeving De afdeling Informatisering en Automatisering (I&A) heeft tot doel om de ambtelijke organisatie van de Provincie Zuid-Holland (PZH) zo goed mogelijk te ondersteunen met de inzet van ICT-middelen. Enerzijds doet zij dit door bestaande dienstverlening in stand te houden en anderzijds door nieuwe of gewijzigde dienstverlening te realiseren. Portfoliomanagement binnen de afdeling I&A bevindt zich in een fase waarin delen ervan apart ontwikkeld zijn en er nu vanuit de behoefte aan beheersing en sturing(-sinformatie) gestreefd wordt naar een geïntegreerd totaalplaatje. Naast het integreren van deze delen is het ook de bedoeling om een efficiencyslag uit te voeren. Dus niet alleen de afzonderlijke delen samenvoegen maar ook gelijk optimaliseren wat betreft proces, inhoud en tooling.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je bent gedurende de periode van 1 juli 2020 tot 31 december 2020 beschikbaar voor gemiddeld 32 uur per week voor de voorbereiding, uitvoering en realisatie van het project/gevraagde werkzaamheden en is flexibel inzetbaar. Je dient te starten op 1 juli aanstaande, of eerder in overleg. De provincie Zuid-Holland behoudt zich het recht om, indien gewenst, het aantal uren uit te breiden naar maximaal 40 uur per week;
  • Minimaal afgeronde HBO-opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring, met werkzaamheden;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Projectmanagement Ondersteuner;
  • Aantoonbare werkervaring bij een overheid;
  • Gevorderde beheersing van Microsoft Office 365 inclusief Teams.
    Verificatie tijdens een eventueel interview heeft betrekking op de volgende vereiste bewijsstukken:
    – Diploma;
    – Getuigschrift; 
    – Certificaat.
    U dient deze bewijsstukken niet bij uw aanbieding te voegen maar te overleggen tijdens het interview.

Competenties:

  • Resultaatgericht handelen:
    – daadkrachtig optreden, proactieve houding, initiatiefrijk, pragmatisch; 
    – punctueel in werkzaamheden, administratief vaardig, aanspreekbaar op resultaten;
    – stressbestendig, leergierig, accuraat, probleemoplossend;
  • Flexibiliteit:
    – tact, zorgvuldigheid;
    – in werk en werktijden;
  • Communicatieve- analyse- en adviesvaardigheden:  van medewerkers tot (afdelings) management;
  • Samenwerking: 
    – teamspeler; open collegiale samenwerkingsgerichte houding;
    – sociaal vaardig, legt makkelijk contacten, kan overtuigen;
  • Didactische vaardigheden:
    – geduldig en bereid om zaken meerdere keren uit te leggen;
    – doorzettingsvermogen;
  • Algehele indruk.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Je kan niet parkeren in het Provinciehuis. De provincie Zuid-Holland stimuleert hiermee het gebruik van het Openbaar Vervoer. Je beschikt over eigen apparatuur.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-06-08 07:00:00



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden