Projectmanager (2 FTE) | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0644
Startdatum:
14-12-2020
Verwachte einddatum:
30-04-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
25 Nov 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor SSC-ICT op zoek naar 2 Senior Projectmanagers op basis van 36 uur per week.

Een projectmanager gaat werken in de BU (Businesunit) Maatwerk met daarin aansprekende projecten zoals de (door)ontwikkeling van ECM, Identity Management, ERP, Servicebus integratie, BI en webapplicaties.

De opdracht betreft de Uitfasering van JIS voor JenV. JIS is een onderdeel van de IAM applicatie SIMS die voor geheel JenV wordt ingezet, en moet worden vervangen. Een projectmanager gaat werken in de BU (Businesunit) Maatwerk met daarin aansprekende projecten zoals de (door)ontwikkeling van ECM, Identity Management, ERP, Servicebus integratie, BI en webapplicaties. De opdracht betreft de afronding van één of meer projecten, o.a IAM en Oracle, die SSC-ICT uitvoert in opdracht van RVB als onderdeel van het RVB HARP programma.

De werkzaamheden zijn:

  • Project binnen planning, budget en naar tevredenheid van klanten opleveren;
  • Aansturen van multidisciplinaire (scrum) teams met ervaren specialisten van applicaties, infrastructuur, architectuur, security en beheer;
  • Managen van stakeholders en de beheer organisatie;
  • Creëren van draagvlak op operationeel niveau tot aan de bestuurstafel;
  • Transitie van project naar de beheerorganisatie.

De kandidaat heeft met het bovenstaande ruime ervaring opgedaan om direct ingezet te kunnen worden. Hij/zij kan onder hoge druk presteren en is in staat zijn/haar parate kennis en ervaring direct toe te passen in de praktijk.

Achtergrond Opdracht:
Binnen SSC-ICT BU Maatwerk voert de Afdeling Projecten&Specialisatie jaarlijks ongeveer 80 projecten uit voor acht ministeries van het Rijk. Het projectenportfolio bestaat uit een breed scala van maatwerkprojecten in de domeinen Applicaties, Housing&hosting en insourcing van nieuwe dienstverlening. De gevraagde projectmanager wordt ingezet in het domein Identity Management maar inzet in de overige domeinen is niet uitgesloten.

Organisatorische context en cultuur:
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT- diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU- voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Prince 2 Practitioner;
  • Certified Scrum Master;
  • ITIL Foundation;
  • Afgeronde HBO opleiding;
  • Je hebt 3 jaar relevante ervaring met projectmanagement van projecten in Identity Management inclusief de infrastructurele component;
  • Je hebt 7 jaar ervaring als Projectmanager;
  • Je hebt 3 jaar ervaring managen van complexe klantrelaties;
  • Je hebt 3 jaar ervaring Scrum/Agile.

Wensen:

  • Competenties: – Resultaatgericht; – Hoofd- en ijzaken kunnen scheiden; – Stressbestendig; – Communicatief (verbaal en schriftelijk) sterk;
  • Relevante ervaring binnen de overheid of vergelijkbaar grote organisatie;
  • Ervaring met SIMS.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op woensdag 02-12-2020 en donderdag 03-12-2020 tussen 13:00 – 17:00 uur. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Starten/werken van uit huis.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-11-24 07:55:29



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden