Projectmanager | Almelo

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Almelo
Aanvraagnummer:
A2021-1584
Startdatum:
19-07-2021
Verwachte einddatum:
30-06-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
23-06-2021 12:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Justid op zoek naar een Senior Projectmanager op basis van 36 uur per week.  

Als projectmanager ketenvoorziening leid je omvangrijke projecten in een politiek-bestuurlijke omgeving. Deze projecten hebben een operationeel en/of tactisch karakter en zijn voor onze klanten van strategisch belang. Deze projecten bevatten vaak een stevig ICT-component, gericht op het realiseren van nieuwe of verbeteren van bestaande producten en diensten. Denk bijvoorbeeld aan het ontwikkelen van voorzieningen waarbij diverse organisaties informatie vanuit diverse systemen kunnen uitwisselen. Dat vraagt om samenwerking met ketenpartners en andere partijen, waarbij de belangen groot en mogelijk tegengesteld zijn en kunnen leiden tot (inter)nationale afbreukrisico’s voor betrokkenen. Uiteraard doe je dit niet alleen. Je werkt nauw samen met de business owner, product owner en devops teams. In dit uitdagende speelveld ben jij in de omgeving het aanspreekpunt en boegbeeld van jouw project(en), manage je verwachtingen bij de opdrachtgever en draag je de visie van je project uit die binnen Justid gepland zijn op het portfolio. Kortom een mooie uitdaging voor een ervaren projectmanager die zijn tanden wil zetten in een complexe en dynamische omgeving! 

Achtergrond opdracht:
De huidige projectmanager gaat een andere opdracht oppakken binnen Justid en de capaciteit binnen het team is op dit moment ontoereikend om zijn vertrek intern op te vangen. De op te pakken opdrachten zijn hieronder omschreven:

Netwerk Datakwaliteit (NDK):

  • Het coördineren van de werkzaamheden binnen Justid voor project Netwerk Datakwaliteit;
  • Afstemmen met ketenpartners aangaande scope NDK, voorzitten dan wel organiseren van diverse overleggen ten behoeven van NDK waaronder deelname stuurgroep met ketenpartners;
  • Het (mede)opstellen van het projectplan 2022 en uitvoering geven aan dit plan. (mede)opstellen van voortgangsrapportage en andere relevante projectmanagement producten;
  • Voorbereiden van structurele inbedding van het NDK binnen de betrokken organisaties. Momenteel valt het project onder het Programma Digitalisering Strafrechtketen (PDSK) en ontvangt voor de uitvoering budget. Omdat de PDSK middelen na 2022 komen te vervallen wordt gewerkt aan structurele inbedding van het NDK.

Issues Informatieuitwisseling Strafrechtketen:

  • Het coördineren van de werkzaamheden binnen Justid voor drie projecten Bewaartermijnen, Leidende Administratieve Identiteit en Rechtspersonen;
  • Afstemmen met ketenpartners aangaande organisatie overstijgende werkzaamheden, voorzitten dan wel organiseren van diverse overleggen ten behoeve van de projecten waaronder deelname stuurgroep Issues Informatieuitwisseling Strafrechtketen met ketenpartners;
  • Het (mede)opstellen van het plannen van aanpak voor genoemde projecten naar aanleiding van onder handen zijnde oplossingsrichtingen voor de projecten en uitvoering geven aan dit plan. (mede)opstellen van voortgangsrapportage en andere relevante projectmanagement producten.

Implementatie AVG-Wjsg:

  • Het coördineren van de werkzaamheden binnen Justid voor het project Implementatie AVG-Wjsg welke zijn vastgesteld in het plan van aanpak 2021 voor verschillende productgroepen;
  • Voorzitten dan wel organiseren (en voorbereiden) van diverse overleggen ten behoeve van het project waaronder de interne en externe stuurgroep.-Opstellen van voortgangsrapportage en andere relevante projectmanagement producten.

Process Mining:

  • Het coördineren van de werkzaamheden binnen Justid voor het project Process Mining;
  • Afstemmen met ketenpartners aangaande organisatie overstijgende werkzaamheden, opstellen van voortgangsrapportage en andere relevante projectmanagement producten.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het aansturen van agile teams en weet Agile werken te combineren met Prince2;
  • Je hebt een afgeronde HBO+ of WO-opleiding. Je kan in het CV aantonen dat je opereert op Ipma C-niveau. Eventueel onderbouwen met een diploma;
  • Je hebt kennis van project management in programmaverband en het werken volgens de MSP methodiek;
  • Je beschikt over aantoonbare kennis en ervaring in de ontwikkeling van complexe informatiesystemen;
  • Je beschikt over ervaring in het optimaliseren van kwaliteit van IV processen en producten en kan aantonen waar deze zich heeft ingezet voor verbeterslagen en innovaties;
  • Je hebt kennis van de principes van gegevensmanagement en meta data management t.b.v. de uitwisseling van gegevens tussen partijen;
  • Je hebt aantoonbaar 5 jaar ervaring met het werken in een politiek en bestuurlijk gevoelige omgeving;
  • Je hebt 5 jaar ervaring met het zelfstandig aansturen van projecten die een gemeenschappelijk (keten)eindresultaat opleverden voor verschillende organisaties (bedrijf, instelling, werkmaatschappij of zelfstandige unit). Dit moet blijken uit het cv;
  • Je hebt 3 jaar kennis van het domein J&V en de strafrechtketen in het bijzonder. Deze kennis is opgedaan door het uitvoeren van opdrachten voor en tussen ketenpartners. Dit moet blijken uit het cv.
  • Competenties: Je getuigt van politieke-bestuurlijke sensitiviteit; – Je bent zorgvuldig, overtuigend en feitelijk in mondelinge en schriftelijke communicatie en gaat doortastend te werk; Je hebt sterke netwerkvaardigheden en weet deze ook effectief in te zetten; Je bent analytisch sterk en doorziet situaties en uitdagingen snel; – Je bent besluitvaardig, gericht op resultaat, maar hebt ook oog voor de belangen en doelen van de organisatie en de bijbehorende afhankelijkheden;

Wensen:

  • Je hebt ervaring met architectuur, business- en informatieanalyse;
  • Je hebt ruime ervaring in het managen van complexe (ICT) projecten binnen een politiek bestuurlijke omgeving en in ketenverband;
  • Kennis van het justitiedomein en de strafrecht- en executieketens in het bijzonder;
  • Kennis van werken onder architectuur;
  • VOG: Bij eventuele gunning levert de kandidaat zo snel mogelijk voor de startdatum, een rechtsgeldig VOG in welke niet langer dan 3 maanden voorafgaand aan de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op de aard van de uit te voeren diensten/werkzaamheden. – Geheimhoudingsverklaring: Bij eventuele gunning levert de kandidaat een ingevulde en ondertekende geheimhoudingsverklaring in als bijgevoegd bij de overeenkomst. Start: Kandidaat is beschikbaar per 19 juli 2021.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-06-22 06:40:47

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden