Projectmanager | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0417
Startdatum:
03-08-2020
Verwachte einddatum:
31-10-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
21 Jul 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland op zoek naar een Projectmanager op basis van 36 uur per week. 

Binnen de afdeling Informatie- en Procesmanagement is behoefte aan een projectleider. In eerste instantie wordt deze ingezet op de hieronder beschreven werkzaamheden. Hij/zij kan mogelijk ook ingezet worden op andere werkzaamheden of projecten. De projectleider is procesverantwoordelijke (regie en coördinatie) voor de inhoudelijke en/of beheersmatige planning, sturing en bewaking van projectmatige werkzaamheden, gericht op het realiseren van verbetering, vernieuwing of uitbreiding van de informatievoorziening binnen de afgesproken kwaliteit, tijd en middelen.

Wat wij zoeken:
De ambitie van RVO is om de toonaangevende overheidsdienstverlener van Nederland te zijn. Om dat te bereiken wordt – veelal projectmatig – hard gewerkt aan optimale geautomatiseerde ondersteuning van de dienstverlening. Wij zoeken een projectmanager die zijn vak verstaat, die weet wat gedegen projectvoorbereiding, uitvoering en implementatie inhoudt. Ervaring met Agile-Scrum werken is daarbij een must. Je hebt aantoonbare ervaring met digitalisering van Klantgerichte en data-gedreven dienstverlening.

Je wordt gewaardeerd als teambuilder, je motiveert en inspireert je collega’s. Als projectmanager ga je de uitdaging aan om samen met onze externe ICT-leverancier resultaten neer te zetten. Je weet hoofd- en bijzaken te scheiden en kunt dat ook overbrengen aan je team. Je kent het werken bij grote overheidsorganisaties en laat je niet uit het veld laat slaan als de bureaucratie tegen lijkt te zitten.

De hoofdtaken van de projectleider zijn:

  • Opstellen (overall)planning, inclusief voortgangsbewaking;
  • Bewaken kwaliteit en uniformiteit;
  • Maandrapportages (uren en voortgang) opstellen;
  • Afstemmen met IMP-regisseur (senior supplier);
  • Afstemmen met business, regelingsteams en DICTU [de ICT (software) delivery organisatie];
  • Afstemmen met de product owner, inclusief bijhouden productbacklog;
  • Het inrichting en actualisering van het projectdossier, inrichting van werkzaamheden conform Toolbox Projectmanagement RVO.

Het streven is deze functie zsm als vast ambtelijk in te vullen. De projectleider die nu wordt uitgevraagd start het project op en draagt deze over aan de voor vast aan te nemen kandidaat. Afhankelijk van de timing kan de projectleider ook zelf op de vacature solliciteren.

Achtergrond opdracht:
Digitalisering van het proces in- en uitvoerregelingen, wat nodig is om de dienstverlening te verbeteren, de kwaliteit van het werk te verhogen en de inzet van medewerkers te vergroten binnen het team. M.i.v. 2021 start een nieuwe EU verordening met impact voor het proces wat een structurele aanpak vereist. Minder administratieve lasten voor medewerkers, meer verantwoordelijkheid bij de ondernemers en gebruik maken van bestaande informatie binnen de rijksoverheid zijn belangrijke uitgangspunten.

Beoogde resultaten (nog niet smart gemaakt):

  • Eén klantregistratiesysteem. Registratie en ophalen van klantgegevens gaan nu via Excel en Preis;
  • Concentreren op de kerntaken door de postverwerking met track en trace af te stoten aan de DIV afdeling;
  • De controle op de bewijslast van ondernemers versimpelen. Het verzamelen, registreren, controleren en actualiseren van bewijslasten gebeurt op dit moment via Excel;
  • Meer verantwoordelijkheid bij de ondernemer terugleggen:
    – Mijn RVO portaal voor invoeren gegevens (e.g. aanvragen/bewijzen/zekerheden);
    – Uploaden van documenten i.p.v. per e-mail;
    – Goedgekeurde documenten te voorzien met een groene vink, afgekeurde documenten met bijvoorbeeld een rode kruis;
    – Zelf adresgegevens voor de post invoeren.
  • Vergroten van de uitwisseling van in- en uitvoergegevens met de Douane. Fysieke documenten die momenteel langs de Douane gaan, moeten ook door de RVO worden behandeld. Door de gegevensuitwisseling met de Douane kan de stroom mogelijk worden beperkt tot de Douane wat een groot voordeel is voor de ondernemer.

Organisatorische context en cultuur:
Kansen voor Nederland, kansen voor jou!

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

 

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Prince Practisioner, kandidaten met IPMA-C hebben voorkeur zie wens;
  • Agile Scrum Foundation MSP. Certified professional Scrum Master I Professional agile Coach;
  • Meer dan 5 jaar ervaring bij een grote dienstverlener in de rol van projectleider;
  • Meer dan 3 jaar ervaring met inrichting van processen gericht op dienstverlening aan klanten;
  • Het streven is deze functie zo snel mogelijk een vast ambtelijke medewerker in te vullen. De werkzaamheden worden dan overgedragen. Wanneer dat qua timing mogelijk is mag de aangeboden kandidaat ook reflecteren op de vacature. Vandaar dat hier als eis wordt opgenomen dat de kandidaat vrij moet zijn van concurrentiebeding en andere voorwaarden die belemmerend zijn.

Wensen:

  • IPMA-C, IPMA Agile of IPMA B;
  • Partner die adviseert, begeleidt (spreekt aan, bemiddelt bij weerstand en conflicten, onderhandelt, coacht). Betrouwbaar (transparant, open, eerlijk, gedreven). Toegankelijk (bereikbaar, aanspreekbaar, reageert).

Competenties:

  • Verbinder tussen business cq IV-organisatie en project;
  • Communicator die stakeholders in woord en beeld meeneemt en de verandering stapsgewijs begeleidt;
  • Betrokken teambuilder die het beste uit de teamleden haalt door te motiveren en te waarderen;
  • Heeft focus: resultaatgericht, weet van aanpakken, straalt geloof uit;
  • Is procesbewaker: zorgt dat opdrachtgever stuurt, legt besluiten voor en is proactief;
  • Zorgt voor een haalbare fasering. Is in control:
    – Effectief (belang, doel en bijdrage aan de organisatie, verwachtingen gemanaged)
    – Realistisch, efficiënt (Richten: tijd, geld, kwaliteit, resultaat)
    – Overzicht (Inrichten: structuur, aanpak, mijlpalen, bemensing)
    – Voorspelbaar, bewaakt (issues, risico’s, leerpunten, logboek)
    – Zorgvuldig (rapportage, administratie op orde).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De werkzaamheden worden met name verricht thuis en op de vestiging Den Haag.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-07-20 08:41:51



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden