Projectmanager Digitalisering | Utrecht

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2020-0161
Startdatum:
06-04-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
20 Mar 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Quest4 is voor de Kamer van Koophandel is op zoek naar een Senior  Projectmanager Digitalisering op basis van 40 uur. 

Opdrachtomschrijving:
Ondernemen is kansen benutten, risico’s nemen, klanten vinden en behouden. De KVK geeft ondernemers zinvolle informatie die het leven makkelijker maakt. Met toegang tot het Handelsregister en onze data, kennis en netwerken. De KVK is bezig met een grote (digitale) transformatie. Als Projectmanager Digitalisering realiseer je werkstromen binnen digitaliseringslagen van de Backoffice, zijnde: door ontwikkelen van online muteren, Straitht Trough Processing van data en digitalisering/automatisering van de papieren poststroom.

De Projectmanager zorgt ervoor dat binnen en tussen de genoemde Werkstromen nieuwe bedrijfsprocessen End-To-End worden vorm gegeven, worden gebouwd en worden ingevoerd. De nieuwe processen zijn gericht op verhoging van de Klantwaarde en een kosteneffectieve Uitvoering. De End-To-End processen omvatten de “Klant Reis”, de “Medewerker Reis” en de “Data Reis”. Het waar mogelijk digitaliseren van deze processen moet leiden tot een effectieve Klant Reis en procesverbeteringen, kostprijsverlaging en kwaliteitsstijging in de Uitvoering.

Kandidaatomschrijving:
De Projectmanager rol is een senior rol en vraagt (i) aantoonbare werkervaring binnen de publieke sector, (ii) ervaring met integratie vraagstukken, (iii) ervaring met digitale dienstverlening aangevuld met een duidelijke visie op doorontwikkeling van deze digitale dienstverlening en (iv) ervaring met het doorvoeren van procesverbeteringen in Uitvoeringsorganisaties, o.a. door de inzet van digitale middelen, werkstroom optimalisatie en Lean. De KVK is continu in beweging, hectische situaties ga jij niet uit de weg. Je houdt overzicht en brengt structuur aan. Je geeft richting én werkt goed samen op verschillende niveaus zowel binnen de KVK als met de stakeholders. Hoofd- en bijzaken kun je, in het belang van executie van het programma, goed scheiden.

De Projectmanager bezit de vaardigheid om een organisatie voor te bereiden op en te begeleiden tijdens complexe implementaties en transformaties waarbij diverse afdelingen en uitvoeringorganisaties met verschillende (en soms tegenstrijdige) belangen moeten samenwerken. Daarnaast is ervaring met Agile werken een must.

De Projectmanager stuurt op inhoud, mens en resultaat en is intensief betrokken bij vormgeving, realisatie en invoering. Hij stelt hiervoor een veranderplan op voor de afdeling en presenteert dit plan naar interne stakeholders en medewerkers. Kritische afhankelijkheden worden in kaart gebracht en worden adequaat gemanaged en afgestemd met stakeholders.
Overall, zorgt de Projectmanager voor een voorspelbare en beheersbare oplevering van processen en digitale ondersteuningsmiddelen en voor inbedding hiervan in de KVK Online omgeving (de “Klant Reis”), de Uitvoeringsorganisatie (de “Medewerker Reis”) en in het ICT landschap (de “Data Reis”).

functie-eisen en wensen

Harde eisen:

  • Minimaal een afgeronde WO opleiding;
  • Kennis van complexe IT landschappen en waardenketens;
  • Kennis van digitale transformaties;
  • Minimaal 7 jaar ervaring met het werken binnen omvangrijke, (bestuurlijk) complexe projecten en (publiek) stakeholder management;
  • Ervaring met digitale transformaties.

Wensen:

  • Afgeronde opleiding is op het gebied van Projectmanagement;
  • Je bent in het bezit van SAFe certificering (minimaal practicioner);
  • Minimaal 3 jaar kennis met het vakgebied van business analyse;
  • Minimaal 10 jaar ervaring met Projectmanagement;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met werken binnen (semi)publieke organisaties;
  • Ervaring met werken als Productowner/Scrummaster in agile teams.

Competenties:

  • Analytisch vermogen: Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang;
  • Onafhankelijkheid: Is authentiek in gedrag, durft eigen standpunten tegenover anderen te handhaven en te verdedigen;
  • Organisatiesensitiviteit: Heeft inzicht in en is alert op (in)formele verhoudingen, posities en belangentegenstellingen binnen en buiten (de) organisatie(s) en kan daar adequaat op inspelen;
  • Overtuigingskracht: Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen:
  • Sturend vermogen: Is in staat om richting en sturing te geven aan een of meerdere medewerkers om de afdelingsdoelen te realiseren.

De competenties worden getoetst tijdens het interview.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-03-13 13:02:55



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden