Projectmanager ketenvoorziening | Almelo

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Almelo
Aanvraagnummer:
A2021-1381
Startdatum:
01-06-2021
Verwachte einddatum:
31-05-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
07-05-2021 07:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Justitiële Informatiedienst onderdeel van het Ministerie van Justitie en Veiligheid op zoek naar een Projectmanager Ketenvoorziening op basis van 36 uur per week. 

Als projectmanager ketenvoorziening leid je omvangrijke projecten in een politiek-bestuurlijke omgeving. Deze projecten hebben een operationeel en/of tactisch karakter en zijn voor onze klanten van strategisch belang. Deze projecten bevatten vaak een stevig ICTcomponent, gericht op het realiseren van nieuwe of verbeteren van bestaande producten en diensten. Denk bijvoorbeeld aan het ontwikkelen van voorzieningen waarbij diverse organisaties informatie vanuit diverse systemen kunnen uitwisselen. Dat vraagt om samenwerking met ketenpartners en andere partijen, waarbij de belangen groot en mogelijk tegengesteld zijn en kunnen leiden tot (inter)nationale afbreukrisico’s voor betrokkenen.

Uiteraard doe je dit niet alleen. Je werkt nauw samen met de programmamanager waar de projecten onder vallen, business owner, product owner en devops teams. In dit uitdagende speelveld ben jij in de omgeving het aanspreekpunt en boegbeeld van jouw project(en), manage je verwachtingen bij de opdrachtgever en draag je de visie van je project uit die binnen Justid gepland zijn op het portfolio. Kortom een mooie uitdaging voor een ervaren projectmanager die zijn tanden wil zetten in een complexe en dynamische omgeving!

Achtergrond opdracht:
De huidige projectmanager gaat een andere opdracht oppakken binnen Justid en de capaciteit binnen het team is op dit moment ontoereikend om zijn vertrek intern op te vangen.

De op te pakken opdrachten vallen onder het Justid Programma Digitaal Werken en zijn hieronder omschreven:

1. Het coördineren van de werkzaamheden binnen Justid voor project fase 1 inwerkingtreding wet Straffen en Beschermen per 1 juli 2021. Binnen de scope van dit project valt de afstemming in ketenverband. Daarnaast gaat het om aanpassingen aan werkprocessen en ICT systemen. Bij Justid betreft het wijzigingen aan de volgende kernsystemen: Justitieel Documentatie Systeem, JD-Online, Justitie Informatie Punt. – Het opstellen van het plan van aanpak en uitvoering geven aan project fase 2 waarin de informatie uitwisseling, na inwerktreding van de wet, stapsgewijs verbeterd wordt en de ketenprocessen ingericht worden conform de Keten Doel Architectuur Strafrechtketen.
2. Project Risicogegevens Het opstellen van het plan van aanpak en uitvoering geven aan het project dat de voorziening RIGA (RIsico Gegevens Analyse) realiseert. RIGA maakt het delen van kennis over risico’s die betrekking hebben op justitiabelen mogelijk. Eerst wordt een ‘Minimal Viable Product’ (MVP) gerealiseerd dat in een aantal iteraties doorontwikkeld wordt tot een volwaardig RIGA. De MVP maakt optimaal gebruik van bestaande componenten.
3. De bijdrage vanuit Justid coördineren van een aantal projecten die uitvoering geven aan de verdere digitalisering van de executieketen.

Organisatie:
De Justitiële Informatiedienst zorgt dat cruciale informatie beschikbaar is op het juiste moment voor de juiste persoon. In de strijd voor een rechtvaardige en veilige samenleving helpt de Justitiële Informatiedienst met betrouwbare informatie en slimme oplossingen. Wij bouwen aan een krachtige verbinding tussen mens, informatie en technologie.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het aansturen van agile teams en weet Agile werken te combineren met Prince2;
  • Afgeronde HBO+ of WO-opleiding;
  • Kandidaat kan in de CV aantonen dat hij opereeert op Ipma C-niveau. Eventeel onderbouwen met een diploma;
  • Je hebt kennis van project management in programmaverband en het werken volgens de MSP methodiek;
  • Beschikt over aantoonbare kennis en ervaring in de ontwikkeling van complexe informatiesystemen;
  • Toont op basis van cv aan dat hij ervaring heeft in het aansturen van ontwikkelteams die applicaties ontwikkelen gebaseerd op bouwblokken. De methode voor ontwikkelen is gebaseerd op Agile Scrum of SAFe;
  • Kennis van de principes van gegevensmanagement en meta data management t.b.v. de uitwisseling van gegevens tussen partijen;
  • Je hebt meer dan 5 jaar aantoonbaar ervaring met het werken in een politiek en bestuurlijk gevoelige omgeving. Dit moet blijken uit het cv;
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring met het zelfstandig aansturen van projecten die een gemeenschappelijk (keten)eindresultaat opleverden voor verschillende organisaties (bedrijf, instelling, werkmaatschappij of zelfstandige unit). Dit moet blijken uit het cv;
  • Je hebt ruim 3 jaar kennis van het domein J&V en de strafrechtketen in het bijzonder. Deze kennis is opgedaan door het uitvoeren van opdrachten voor en tussen ketenpartners. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen:

  • Competenties: Kandidaat getuigt van politieke-bestuurlijke sensitiviteit. Kandidaat is zorgvuldig, overtuigend en feitelijk in mondelinge en schriftelijke communicatie en gaat doortastend te werk. Je hebt sterke netwerkvaardigheden en weet deze ook effectief in te zetten; Je bent analytisch sterk en doorziet situaties en uitdagingen snel; Je bent besluitvaardig, gericht op resultaat, maar hebt ook oog voor de belangen en doelen van de organisatie en de bijbehorende afhankelijkheden;
  • Je hebt ervaring met architectuur, business- en informatieanalyse;
  • Je hebt ruime ervaring in het managen van complexe (ICT) projecten binnen een politiek bestuurlijke omgeving en in ketenverband;
  • Kennis van het justitiedomein en de strafrecht- en executieketens in het bijzonder;
  • Kennis van werken onder achitectuur;
  • Kennis van microservice achitectuur;
  • VOG: Bij eventuele gunning levert de kandidaat zo snel mogelijk voor de startdatum , een rechtsgeldig VOG in welke niet langer dan 3 maanden voorafgaand aan de beoogde startdatum is afgegeven, organisatie specifiek is én betrekking heeft op de aard van de uit te voeren diensten/werkzaamheden. Geheimhoudingsverklaring: Bij eventuele gunning levert de kandidaat een ingevulde en ondertekende geheimhoudingsverklaring in als bijgevoegd bij de overeenkomst. Start:Kandidaat is beschikbaar per 1 juni 2021.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op woensdag 12 mei 2021. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-05-03 14:37:52

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden