Projectmanager Office365 | Hoofddorp

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Hoofddorp
Aanvraagnummer:
A2019-1030
Startdatum:
13-01-2020
Verwachte einddatum:
31-03-2020
Aantal uur per week:
16-24 uur
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
10 Dec 2019 3:00 PM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functie omschrijving

Quest4 is voor onze directe eindklant in de hospitality branche op zoek naar een Projectmanager Office365 voor 16 tot 24 uur per week. Vanaf 1 april 2020 is er een optie tot verlenging.

Inleiding
Onze opdrachtgever heeft de intentie om met haar kantooromgeving over te stappen op de nieuwe moderne werkplek (o.a. Office365) van de huidige leverancier. De operationele omgeving blijft vooralsnog op de huidige werkplekomgeving (Office2013). Dit betekent dat de werkplekomgeving van van opdrachtgever voor een langere periode een hybride omgeving is. Alvorens onze opdrachtgever overstapt op deze nieuwe, moderne werkplek, dient de leverancier een succesvolle pilot in de productieomgeving uit te voeren. Bij onze opdrachtgever wordt grotendeels volgens de agile methodiek gewerkt. De migratie naar de moderne werkplek valt onder het agile team Werkplek. Hierin participeren zowel medewerkers van onze opdrachtgever, als die van de leverancier.

Functieprofiel projectmanager
Samen met de projectmanager van de leverancier ben je verantwoordelijk voor het resultaat, nl. in eerste instantie een succesvolle pilot met de moderne werkplek opleveren. Als projectmanager namens onze opdrachtgever, focus jij je vooral op de kant van onze opdrachtgever van het project en de projectmanager van de leverancier managet met name de leverancierskant. Deze projectmanager van de leverancier is jouw counterpart, hetgeen een intensieve samenwerking vergt. Naast een succesvolle werking van de moderne werkplek, wordt in de pilot tevens het nog uit te werken adoptieprogramma getoetst. Aandachtspunt in deze pilot is aansluiting op de bestaande omgeving en wat dit betekent voor medewerkers die straks in beide omgevingen moeten werken. Ook hierin heb je als projectmanager een belangrijke rol. Indien onze opdrachtgever besluit – aan de hand van de pilotresultaten – om deze moderne werkplek landelijk uit te rollen in haar kantooromgeving, kan deze uitrol onderdeel uitmaken van de opdracht. Als projectmanager ben je onderdeel van team Werkplek en doe je mee in de stand-ups, refinement en sprintplanningen.

Werkzaamheden omvatten o.a.:

• Coördineren / aansturen project binnen een agile werkomgeving. Dit betekent dat de benodigde werkzaamheden die door onze opdrachtgever uitgevoerd moeten worden, in user stories naar de diverse teams gebracht moeten worden en evt. in refinement sessies toegelicht moeten worden
• Als voorwaardig lid van team Werkplek, committeer je je aan de werkzaamheden die voortvloeien uit het project en ondersteun je de teamleden waar mogelijk
• Je bent counterpart van de projectmanager van de leverancier en daarmee een opbouwend kritische partner namens onze opdrachtgever.
• Zorgdragen voor een adoptieprogramma in samenwerking met de hiervoor aangetrokken specialist(en).
• Periodiek rapporteren van de voortgang.
• Communicatie en stakeholdermanagement.

 

Functie eisen en wensen

• Ervaren projectmanager met aantoonbare ervaring in complexe omgevingen en soortgelijke IT (werkplek) trajecten. 
• Werk- en denkniveau: HBO+ niveau.
• Je bent analytisch sterk, waardoor je drie stappen vooruit kan denken, alsmede de impact van inrichtingsvoorstellen t.a.v. de werkplek goed kan inschatten op de gebruiker/organisatie.
• Je bent resultaatgericht en je hebt een proactieve, gedreven houding.
• Je bent oplossingsgericht, kunt snel schakelen en anticiperen op veranderingen.
• Je bent initiatief rijk; je kunt buiten de gebaande paden denken.
• Je hebt enige mate van flexibiliteit: inschatting van de benodigde inzet is gemiddeld 2 tot 3 dagen per week; in voorkomende gevallen (bijv. bij een evt. uitrol naar de de verschillende locaties (in totaal 11) kan inzet ook buiten kantooruren plaatsvinden.

Overige eisen:

• Je bent beschikbaar op maandag 16 december tussen 09.00 – 17.00 uur aanstaande voor een intake gesprek.
• Je dient tot minimaal 10 dagen na de sluitingsdatum van 11 december 2019 van de offerte beschikbaar te zijn.
• Het veiligheidsbeleid van onze einddirect klant vereist dat alle interne – en externe medewerkers worden onderworpen aan een uitvoerig integriteitsonderzoek inclusief aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Voor aanvang werkzaamheden dient het integriteitsonderzoek volledig te zijn afgerond.

Aanvullende informatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-12-06 06:43:43



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden