Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Projectmedewerker Informatievoorziening / PMO | Leiden

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Leiden
Aanvraagnummer:
A2019-0168
Startdatum:
11-03-2019
Verwachte einddatum:
11-09-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
21 Feb 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Leiden, Servicepunt71 op zoek naar een Projectmedewerker Informatievoorziening / PMO-er voor 36 uur per week. Met een optie van 1 x 6 maanden en daarna 3 x 12 maanden.  

Als projectmedewerker zorg je er samen met de projectmanager voor dat een project goed georganiseerd wordt en tot een goed einde wordt gebracht. Sommige zaken pak je als projectmedewerker zelfstandig op, doch onder verantwoordelijkheid van de projectmanager. De projecten bevinden zich op het terrein van het digitaliseren en automatiseren van bedrijfsprocessen, waar het accent de ene keer meer op functionele aspecten ligt en bij een ander project meer op de technisch inhoudelijke zaken.

Specifiek deze opdracht:
Voor deze tijdelijke opdracht zoeken wij een ervaren projectmedewerker die tevens als coach kan optreden voor de overige projectmedewerkers / PMO-ers. Kennis en ervaring in meerdere gemeentelijke domeinen is een pré. Je kunt de werkzaamheden van PMO grofweg verdelen in de volgende taken:

Secretarieel, het ondersteunen van projectmanager met administratieve en secretariële taken:

  • Inrichten en voeren van een projectadministratie;
  • Notuleren van overleggen; 
  • Het organiseren van bijeenkomsten, bila’s, team meetings, etc.;
  • Urenregistratie bijhouden.

Operationeel, het ondersteunen van projectmanager met projectbeheer(sing) taken:

  • Bijwerken van (financiële) planning;
  • Beheren van de integrale projectplanning (in gebruikte planningssoftware);
  • Registreren en opstellen van actielijsten, issue- en risk logs, RFC’s (requests for changes), risicoanalyses, besluiten en overige wijzigingen;
  • Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures;
  • Onderhouden van capaciteit- en resourceplanning en afhandelen van inhuur van externe medewerkers;
  • Opstellen van periodieke management- en voortgangsrapportages (planning en financiën);
  • Verzorgen en verbeteren van communicatie naar projectleden en overige stakeholders;
  • Opzetten, beheren en bewaken van projectdossiers;
  • Assisteren van projectmanager bij het structureren van projecten;
  • Fungeren als vraagbaak;
  • Signalen oppikken en daar actie op ondernemen.

Zelfstandig, PMO’er signaleert en lost zelfstandig taken op:

  • Signaleren van project issues (onder andere: planning, financiën, kwaliteit en resources) en het doen van voorstellen voor oplossingen;
  • Opstellen en bijhouden van financiële rapportages en budgetbewaking;
  • Bijwerken resource planning en signaleren en adviseren van project manager bij project issues.

DE LEIDSE REGIO:
Als vier gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude hebben wij onze bedrijfsvoeringstaken grotendeels ondergebracht bij Servicepunt71. Samen vormen wij de Leidse regio. Met onze verscheidenheid hebben we iedereen iets te bieden: van historie en cultuur tot groen en ruimte. Kortom een geweldige regio om te werken, te studeren, te ondernemen, te wonen en te zijn!

Gezamenlijke regionale opgaven:
In de dagelijkse praktijk werken we al samen in de Leidse regio omdat onze informatieomgeving dit vereist. Er is een verwevenheid in het gebruik van systemen, zoals bijvoorbeeld voor zaakgericht werken. Verder delen we sinds 2012 de ICT infrastructuur en de gezamenlijke bedrijfsvoering.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar op 4 en 5 maart aanstaande voor de intake gesprekken;
  • Je bent beschikbaar vanaf 11 maart aanstaande voor 36 uur per week;
  • Je dient een motivatiebrief te overleggen waarin je opleidingen en werkervaringen staan beschreven;
  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau;
  • Je beschikt over aantoonbare ervaring met het ondersteunen van projecten op basis van Prince2;
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de rol van projectmedewerker / PMO-er;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring bij (een) overheidsorganisatie(s);
  • Je hebt ervaring met het begeleiden van mede-projectmedewerkers / PMO-ers. 

Competenties:

  • Je bent een door de wol geverfde projectmedewerker met coachende vaardigheden;
  • Je bent pro actief binnen de context van verschillende belangen en ambities;
  • Je komt snel tot voortgang en resultaat;
  • Je bent in staat werk goed af te bakenen;
  • Je weet koers te houden in een dynamische omgeving;
  • Je kunt mensen motiveren en overtuigen;
  • Je draagt uit eigen beweging ideeën of oplossingen aan en neemt het voortouw;
  • Je bent communicatief sterk en samenwerkingsgericht;
  • Je beschikt over goed ontwikkelde beïnvloedende vaardigheden;
  • Je kunt goed plannen en organiseren;
  • Je bent stressbestendig.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s;
  • Motivatiebrief maximaal 1 A4.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-02-11 08:48:56



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht