Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Projectondersteuner met kennis van implementatie | Gouda

Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
1801
Startdatum:
12-02-2018
Verwachte einddatum:
31-12-2018
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
12-02-2018 09:00
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) zorgt namens de Minister van Veiligheid en Justitie voor de tenuitvoerlegging van straffen en vrijheidsbenemende maatregelen, die na uitspraak van een rechter zijn opgelegd. DJI is één van de grootste organisaties van Nederland. Jaarlijks herbergt DJI voor kortere of langere tijd ‘gasten’. De insluiting vindt plaats in verschillende soorten inrichtingen, zoals in gevangenissen en huizen van bewaring voor volwassenen, die penitentiaire inrichtingen (PI) worden genoemd, maar insluiting vindt ook plaats in speciale inrichtingen voor jongeren, de justitiële jeugdinrichtingen (JJI). Voor (tbs-)patiënten zijn er forensische psychiatrische centra (FPC) en voor vreemdelingen maakt DJI gebruik van detentie- en uitzetcentra. Meer informatie over DJI is te vinden op www.dji.nl.

De Directie Informatievoorziening (DI) is een onderdeel van het hoofdkantoor van DJI en dé expert die zorgt voor informatievoorziening (IV) voor DJI collega’s, justitiabelen en ketenpartners. Om invulling te geven aan deze rol realiseert en beheert de directie IV-oplossingen die aansluiten bij de ambitie van DJI en zorgt de directie ervoor dat door middel van kaders en de sturing hierop de IV van DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. De afdeling Programma’s
& Projecten (P&P) realiseert ICT projecten voor DJI en ketenpartners van DJI op een projectmatige wijze, gebruikmakend van methoden en technieken die zowel voortgang als projectbeheersing bieden.

Project Zelfbediening Justitiabelen (ZBJ)
ZelfBediening Justitiabelen zorgt voor het ter beschikking stellen van ICT-functies aan justitiabelen, het digitaliseren van nu veelal papieren en mondelinge processen, met als doel dat de zelfredzaamheid toeneemt, daarnaast zorgt ZBJ voor een zinvolle dagbesteding en levert een bijdrage aan de resocialisatie van de justitiabelen. ZBJ zal bovendien leiden tot een vermindering van de arbeidsintensiteit van de administratieve lasten en beheerslasten van de DJI-organisatie. Hiertoe wordt een platform met apps aangeschaft, de benodigde infrastructuur gerealiseerd en het beheer ingeregeld.

Digitaal Winkelen (Pré ZBJ)
Per 1 juli jl. is de winkelfunctie bij DJI veranderd. De losse winkels zijn uit de PI’s verdwenen. Onder de naam InMade Winkel zijn daarvoor in de plaats zes regionale winkels gekomen die de PI’s in Nederland voorzien van de boodschappen. Naast de komst van de zes distributie centra gaat de manier van bestellen ook veranderen. In de loop van dit jaar gaat het bestellen van de producten niet langer via de papieren bestellijst, maar digitaal via besteltablets.

Taken

  • ondersteunen van projectleiders en analisten bij de uitvoering van implementatie/ organisatorische inbedding;
  • coördineren en voorbereiden van de diverse implementaties bij winkels en PI’s;
  • inplannen uitrolactiviteiten – agendabeheer;
  • documentatiebeheer;
  • bijeenkomsten faciliteren;
  • meewerkend coördinator, dus coördineren en samen met het team in de PI ook uitvoeren;
  • draaiboeken, planningen, voorbereidingschecklists, implementatie activiteiten opstellen en bijhouden – bewaken voortgang van de verschillende implementatietrajecten;
  • signaleren (vroegtijdig) van mogelijke knelpunten;
  • assisteren bij implementatie-bijeenkomsten;
  • inplannen, voorbereiden en aanwezig zijn bij demo’s en medewerker-uitleg (familiarisatie van de medewerkers met de nieuwe middelen);
  • inplannen, voorbereiden en aanwezig zijn bij eerste gebruik en justitiabelen-uitleg (familiarisatie van de gedetineerden met de nieuwe middelen);
  • samenwerken in driekhoek: Inmade- en ZBJ projectorganisatie, lokale implementatieteams in distributiecentra en de aan te sluiten PI’s.

Functie eisen

  • HBO werk- / denkniveau: ervaring in een vergelijkbare functie is een pre;
  • Je bent omgevingsbewust, innovatief, beschikt over analyserend vermogen en hebt een flexibele instelling;
  • Je kunt goed plannen en organiseren en bent communicatief vaardig op zowel technisch als managementniveau;
  • Projectcoördinatie in logistieke acties in complexe organisaties;
  • Implementatie van nieuwe digitale werkwijzen bij diverse gebruikerstypen;
  • Ervaring met uitrolbegeleiding van nieuwe digitale middelen;
  • Achtergrond/opleiding op gebied van coordinatie/ projectondersteuning/ communicatie;
  • Ervaren in het maken van implementatiemateriaal;
  • Kennis en inzicht in departementale/bestuurlijke organisaties;
  • Kennis van en werkervaring met het justitiedomein in het algemeen, DJI in het bijzonder;
  • Affiniteit met ICT;
  • In het bezit van rijbewijs B en eigen vervoer.

Competenties:

  • samenwerken
  • kritisch vermogen
  • organisatie- en bestuurssensitiviteit
  • beïnvloedingsvermogen/overtuigingskracht
  • netwerkvaardigheden
  • omgevingsbewustzijn
  • communicatief
  • analytisch
  • flexibel

Aanvullende informatie

CV in word maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2018-02-08 09:55:35



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht