Projectondersteuner | Soesterberg

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Soesterberg
Aanvraagnummer:
A2020-0169
Startdatum:
01-06-2020
Verwachte einddatum:
01-06-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
20 Mar 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Defensie op zoek naar een Senior Projectondersteuner op basis van 36 uur per week. 

Opdrachtomschrijving:
JIVC is een professionele IV/ICT-organisatie, die de Defensieonderdelen en andere klanten binnen de overheid faciliteert in het effectief en doelmatig kunnen (blijven) uitvoeren van hun taken. Als organisatie staat JIVC voor betrouwbare, beveiligde IV/ICT-diensten die marktconform zijn wat betreft techniek en prijs. Medewerkers binnen JIVC werken samen en delen kennis, vanuit het besef dat alleen op deze wijze de beste kwaliteit kan worden geleverd. 

Het project 3DEF rolt draadloos internet uit binnen het ministerie van defensie bij alle defensie onderdelen. Het projectburo verzorgt de ondersteuning van de eigen installatieteams (6 stuks) welke in het land de installatie van de Gebouwbekabeling als ook de installatie van de Draadloze infrastructuur voor hun rekening nemen. Het aanleggen van Draadloos internet vereist een goede administratie van de uit te voeren werkzaamheden (plattegronden, radioplannen, klaarmaken van WAP’s, bestellen van kabels, switches etc). Na het realiseren van de infrastructuur moeten de uitgevoerde werkzaamheden overgedragen worden aan de beheerorganisaties. Hierbij komen tekeningen van de nieuw gerealiseerde installatie en de hele administratie hiervan om de hoek kijken. 

De werkzaamheden voor het project 3DEF worden uitgevoerd binnen het Joint IV Commando (JIVC) van de Defensie Materieel Organisatie (DMO). Het project heeft tot doel een draadloze IT Infrastructuur (Wifi) uit te rollen.

Wij zijn op zoek naar een Sr. Projectondersteuner die zowel planning, werkvoorbereiding als algehele projectondersteuning verzorgt en die in staat is om:

  • complexe projectopdrachten in behandeling te nemen;
  • projectopdrachten voor te bereiden; zowel in technische als logistieke en administratieve zin;
  • projectopdrachten fysiek, op locatie (door heel Nederland) te controleren / beoordelen;
  • fysieke werkzaamheden te verrichten zoals controlewerk op hoogte, voorraadbeheer, stagen access points, vervoer van diverse materialen;
  • zorg te dragen voor een zeer gedetailleerde administratieve afhandeling (vastleggen projectdossiers) inclusief maken van Visio- en Autocadtekeningen;
  • het landschap aan belanghebbenden te begrijpen en de stakeholders te voorzien van de juiste informatie wat betreft voortgang en overdracht;
  • het (sociale) contact te onderhouden met stakeholders in veel verschillende lagen van de organisatie (en daarbuiten);
  • een geïntegreerde planning op te stellen, op basis van meerdere parallelle stromen;
  • de volgordelijkheid en samenhang binnen de (resource) planning te bepalen en bewaken. En tevens de Projectleider te ondersteunen bij prioriteitstelling;
  • project rapportages op te stellen en te onderhouden;
  • te ondersteunen bij de inrichting van de Sharepoint omgeving van het project;
  • te zorgen voor diverse vormen van project communicatie;
  • de gemaakte planning en de capaciteitsreserveringen te bewaken;
  • te ondersteunen bij het maken van forecasts m.b.t. materiaal en budget;
  • behoeftes vanuit de installatie teams te vertalen naar de juiste documentatie, informatie en bestellingen van materiaal bij externe leveranciers;
  • de Projectleiders en installatie teams te ondersteunen bij het plannen van werkzaamheden en hen voorzien van de juiste locatie informatie (adresgegevens, contactgegevens, bouwtekeningen, etc.);
  • bestel-, inkoop- en voorraad procedures uitvoeren;
  • zich op korte termijn ICT systemen / applicaties eigen te maken. 

Deze functie betreft geen 9 tot 17 kantoorbaan en is géén beheerfunctie. We zijn juist niet op zoek naar Service- Project- en/of proces managers. Kennis van de theorie is handig, maar in deze functie gaat het om uitvoerende taken. Het opstellen van allerlei theoretische modellen en processen is niet (meer) nodig. Zelfredzaamheid en je weg zoeken is aan de orde van de dag: improviseren en creativiteit is een must in onze veranderlijke (project) omgeving. We zoeken een ‘doener’. Als je niet van veranderingen houdt, is dit niks voor jou. Affiniteit met techniek is een pre, inhoudelijke kennis van techniek is geen must.

De mogelijkheid bestaat dat de kandidaat na verloop van tijd voor vergelijkbare werkzaamheden in een ander project of context wordt ingezet. In beginsel streven wij er naar dat de standplaats in een dergelijk geval niet wijzigt.

functie-eisen en wensen

Harde eisen:

  • Je hebt minimaal een MBO niveau 4 opleiding;
  • Je hebt goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden (wordt getoetst tijdens een mogelijk toelichtend gesprek);
  • Je hebt een Rijbewijs B en is in het bezit van een auto;
  • Je hebt minimaal 32 uur per week beschikbaarheid kandidaat (waarvan 8 uur op vrijdag).

Wensen:

  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring met diverse (ICT) Systemen minimaal 1 (MS Project, Principle Toolbox, Sharepoint, JIRA);
  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring met het uitvoeren van controle werkzaamheden (administratie/fysiek);
  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring met het werken binnen een operationele organisatie;
  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring met het werken als ondersteuner van grotere projecten;
  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring met het uitvoeren van Administratieve processen;
  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring met Logistieke processen;
  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring met Bestel processen;
  • Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring als projectmedewerker of een vergelijkbare functie binnen het ICT domein;
  • Je hebt bij voorkeur 5jaar aantoonbare ervaring in procesmatig werken;
  • Je hebt bij voorkeur een certificaat MS Office (word, excel en/of powerpoint) of minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring;
  • Je hebt bij voorkeur een certificaat MS Office (visio, project) of minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring;
  • Je hebt bij voorkeur een cerfiticaat MS Sharepoint of minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring;
  • Je bent bij voorkeur in staat om licht tilwerk te doen.
  • Je bent bij voorkeur in staat om op hoogte te werken.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-03-19 10:59:21



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden