Projectsecretaris/Business proces analist | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0357
Startdatum:
01-07-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
18 Jun 2020 11:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Rijksvastgoedbedrijf op zoek naar Projectsecretaris/Business proces analist op basis van 36 uur per week. 

Binnen het programma HARP ben je de projectsecretaris van het Kernteam en voer je zelf ook een flink aantal gevarieerde inhoudelijke werkzaamheden uit, zoals bevindingenanalyse, verbetering van procesbeschrijvingen/werkinstructies/werkafspraken en het mede-invullen van het curriculum voor de gebruikersopleidingen. Je bent in staat om de gebruikers te ondersteunen bij het testen en na de livegang van de door hen uitgevoerde processen in de domeinen Verkopen en Ingebruikgeven Vastgoed, Taxaties en Onbeheerde Nalatenschappen.

Project:
Het programma Harmonisatie Applicaties en Rijksvastgoed Processen (HARP) leverde in de periode vanaf juli 2017 middels diverse livegangen geharmoniseerde applicaties, gegevensverzamelingen en processen voor het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) op. Na afronding van het programma HARP beschikt het RVB over 1 integrale bedrijfsprocesstructuur die ondersteund wordt door 1 integraal applicatielandschap waarin alle vastgoed gerelateerde applicaties in onderlinge samenhang zodanig in gebruik zijn dat ze de bedrijfsprocessen maximaal ondersteunen.

Ten behoeve van de aanstaande livegang (12 oktober met uitwijk naar 4 januari 2021) is een Kernteam actief dat de volgende activiteiten uitvoert:

  • Regie/Sturing/Begeleiding van de Gebruikersacceptatietesten;
  • Voortgangsrapportage werkzaamheden aan management en gebruikers;
  • Ondersteuning proceseigenaren bij het maken van procesbeschrijvingen, werkinstructies en werkafspraken;
  • Uitwerken benodigde gebruikersaccounts voor testen en productiegang;
  • Voorbereiden en organiseren gebruikersopleidingen;
  • Actief begeleiden van gebruikers van de nazorg na livegang.

Opdrachtgever:
Het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) harmoniseert de bedrijfsspecifieke processen en systemen onder andere in het programma Harmonisatie Applicaties en Rijksvastgoed Processen (HARP). Doel hiervan is om voor het RVB vanuit de oude situatie met vier proces- en applicatielandschappen, een processtructuur in te richten die integraal ondersteund wordt met een passend applicatielandschap dat onder Enterprise architectuur wordt ingericht. Documentmanagement gerelateerde onderwerpen, waaronder de implementatie van FileNet (zaakgericht informatiesysteem) in de geharmoniseerde processen, zijn vooralsnog ondergebracht in het Programma Digitaal Documenteren, maar worden nu in het programma HARP ondergebracht.

Visie:
Het RVB maakt integraal deel uit van de Rijksoverheid, en heeft daarbinnen een aantal specifieke taken op vastgoed gebied. Daarom maakt het RVB maximaal gebruik van de voorzieningen die vanuit DG-OBR Rijksbreed geleverd worden aan de Rijksonderdelen, zoals is opgedragen door de ministerraad met de vaststelling van de Hervormingsagenda Rijksdienst.

RVB betrekt alle ICT diensten van het SSC-ICT die niet specifiek voor ondersteuning van de vastgoed processen zijn ingericht. Voor de vastgoed specifieke diensten wordt een ‘leveringsketen’ ontwikkeld waarin SSC-ICT de beschikbaarstelling van de ICT voorzieningen levert, en het RVB de proces specifieke configuraties beheert. Hiermee kan het RVB haar eigen verantwoordelijkheid voor het voortbrengingsproces in het vastgoed domein van de rijksoverheid borgen. Bij het inrichten van de vastgoed gerelateerde ICT systemen voor het RVB zijn de RVB processen en de bruikbaarheid van de toepassingen richtinggevend.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt over een diploma op minimaal hbo-niveau met een hbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt aantoonbare ervaring als projectsecretaris en/of businessprocesanalist;
  • Je beschikt over ervaring bij grote overheids (uitvoerings) organisaties.

Wensen:

  • Je hebt aantoonbare kennis van vastgoedprocessen;
  • Je hebt aantoonbare kennis van de applicaties FileNet, GIS en Oracle (of vergelijkbare applicaties voor document management en ERP).

Competenties:

  • Teamplayer;
  • Sterke organisator;
  • Gevoel voor sociale verhoudingen;
  • Omgevingsbewust;
  • Doorzetter;
  • Zelfstandig en zelfsturend;
  • Creatief in oplossingen;
  • Transparant.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-06-17 13:21:15



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden