Projectsecretaris financieel | Rotterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Rotterdam
Aanvraagnummer:
A2020-0235
Startdatum:
04-05-2020
Verwachte einddatum:
03-05-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
23 Apr 2020 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functieomschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Rotterdam op zoek naar een Projectsecretaris financieel voor 36 uur in de week die gedurende de opdracht in dienst komt van Quest4.

De functie
Als projectsecretaris ben je in basis een generalist, die werkt naar het evenbeeld van de project- en programmamanager als diens rechterhand. Je focus is net zoals die van de projectmanager gericht op de besturing van projecten zoals de beheers aspecten Geld, Organisatie, Tijd, Risico, Informatie, Communicatie en Kwaliteit (GOTRICK). Waar de projectmanager zich primair richt op de eerste lijn, het onderhouden van de contacten met de opdrachtgevers, de projectomgeving en het voor de troepen staan, richt jij je op de tweede lijn, de organisatie van de backoffice. Tevens draag je zorg voor relevante projectdocumenten, zoals projectplannen, offertes, voortgangsrapportages, correspondentie, urenramingen, opdrachten, agendaposten en andere beslisdocumenten.
Kerntaken
De projectsecretaris ondersteunt de projectmanager op het gebied van financieel-administratieve beheersing van projecten, zodat de projectmanager het project beheerst, binnen de financiële kaders, kan uitvoeren.
De projectsecretaris adviseert en pakt zaken actief op ten aanzien van bijvoorbeeld inregelen van projecten, kostenramingen, bestellingen, facturatie, subsidies, het opstellen van prognoses, financiële rapportages voor opdrachtgever en/of bestuur, administratieve afwikkeling en accountantscontroles. Verder worden dagelijks de financiële overzichten bijgehouden en de secretaris heeft een signalerende functie op scope-, budgetafwijkingen en risico’s en adviseert de projectmanager hoe deze te beperken en af te handelen.

De afdeling
Het projectmanagementbureau (PMB) maakt onderdeel deel uit van Stadsontwikkeling Rotterdam. PMB hanteert de volgende visie: “Het PMB-Rotterdam zorgt voor excellent
project-, proces-, en programmamanagement voor de (fysieke) stedelijke ontwikkelingen van Rotterdam”. Rotterdam vraagt PMB complexe projecten op een integere en transparante wijze te beheersen met een eenduidig begrippenkader voor bestuurlijke en ambtelijke opdrachtgevers. De Rotterdamse Standaard voor Projectmatig werken is hierbij de leidraad.
De meerwaarde van PMB zit in het vermogen om bestuurlijke besluitvorming te organiseren, belangen van stakeholders te verenigen en benodigde kennis te verbinden. PMB weet de weg in het bestuurlijke traject, kent de gevoeligheden en is op de hoogte van de bestuurlijke agenda. PMB brengt partijen bij elkaar en heeft geen inhoudelijk belang en kan in die zin een onafhankelijke rol spelen. Deze (fysieke) opgaven spelen zich af in de verschillende fasen van een project (initiatief t/m uitvoering) en kunnen uiteenlopen van kleinschalige opgaven t/m grote (complexe) gebiedsontwikkelingen. PMB is actief in gebiedsontwikkelingen, betrokken bij vastgoedprojecten, trekt infrastructurele projecten en organiseert buitenruimteprojecten.

Functie-eisen en wensen

Eisen:

  • Kandidaat is afgelopen zes maanden niet in dienst geweest van de gemeente Rotterdam.
  • Geen zzp’er
  • Minimaal hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal twee jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie (financieel-administratieve beheersing van projecten)
  • Kennis van en ervaring met het werkveld van Stadsontwikkeling
  • Kennis van en ervaring met GOTRICK-aspecten

Wensen:

  • Ervaring met werken bij een gemeente met meer dan 200.000 inwoners
  • Kennis van de Rotterdamse Standaard Projectmatig Werken
  • Ervaring met programmamanagement
  • In het bezit van SPD certificaten

Competenties
• Integriteit
• Resultaatgerichtheid
• Samenwerken
• Klantgerichtheid
• Voortgang bewaken
• Communiceren
• Probleemanalyse
• Initiatiefrijk
• Conceptueel vermogen
• Adviesvaardigheid

Aanvullende informatie

Vormvereisten cv:

– Volledige naam + voorletters kandidaat
– Beschikbaar voor x aantal uren vanaf startdatum
– Opleiding
– Werkervaring
– Specifieke kennis
– Systeem kennis
– Relevante nevenactiviteiten
– Gevraagde certificaten + naam instituut + datum behaald
– in het Nederlands
– maximaal 5 A4 enkelzijdig groot.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-04-21 05:46:20



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden