Regisseur digitalisering zaakprocessen | Amstelveen
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Amstelveen
- Aanvraagnummer:
- A2020-0292
- Startdatum:
- 15-06-2020
- Verwachte einddatum:
- 31-12-2020 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief:
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 3 Jun 2020 9:00 AM
- Contactpersoon Quest4:
- Marco Buitenhuis
- Telefoonnummer:
- 06-29602668
Functieomschrijving
Wij zijn voor de Gemeente Amstelveen op zoek naar een Regisseur digitalisering zaakprocessen op basis van 36 uur per week.
De organisatie van de gemeente Amstelveen maakt een ontwikkeling door, waardoor de informatievoorziening anders wordt ingericht. Het doel is volledige digitalisering en verregaande automatisering. De voorbereiding en uitvoering voor deze transitie wordt gedaan door het programma Digitale Transformatie en moet in 2020 tastbaar maatschappelijke resultaten opleveren. Ter versterking van het programmateam is er behoefte aan een Regiseur digitalisering zaakprocessen.
De taken zijn als volgt samen te vatten:
- Analyse van businesswensen en bedrijfsprocessen;
- Advies geven over procesoptimalisatie en digitalisering aan stakeholders;
- Creëren van draagvlak voor veranderingen;
- Verantwoordelijk voor oplevering van gedigitaliseerde klantprocessen;
- Rapportage over de voortgang;
- Aanjagen van omzetting PDF-formulieren naar e-formulieren;
- Laten inrichten van processen in het zaaksysteem (en gekoppelde vakapplicaties);
- Aansturen van het projectteam met disciplines uit verschillende teams (IT, business, communicatie, archief).
De opdracht loopt tot 31 december 2020, met mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Eisen en wensen voor de functie
Harde eisen:
- Aantoonbaar HBO/WO-opleiding gevolgd;
- Minimaal 5 jaar werkervaring met digitaliseren van dienstverlening aan inwoners en achterliggende bedrijfsprocessen in een 100.000+ gemeente werkomgeving;
- Minimaal 4 jaar ervaring als projectleider en/of product owner bij meerdere gemeentelijke organisaties, in de afgelopen 10 jaar;
- Minimaal 1 jaar werkervaring met analyse en advies van verbeterde klantprocessen in een gemeentelijke omgeving gericht op digitale (online) dienstverlening in de afgelopen 3 jaar;
- Je hebt kennis van en ervaring met zaaksysteem InProces.
Wensen:
- Minimaal 5 jaar werkervaring in een ICT omgeving waar ketens van applicaties zijn ingericht, binnen meerdere organisaties, (waarvan minimaal 1 gemeente) in de afgelopen 10 Jaar;
- Aantoonbare kennis van en ervaring met InProces, Suite4SD en/of WIJZER;
- Aantoonbare kennis van en ervaring met Agile werken, bij voorkeur met Kanban in Topdesk/Jira in de afgelopen 5 jaar (benoem dit per werkgever);
- Minimaal 5 jaar ervaring met het leiding geven aan een projectteam bestaande uit meerdere disciplines (business, communicatie, IT) dat zich onder meer bezig houdt met het ontwikkelen en testen van digitale oplossingen.
Competenties:
- Klantgericht;
- Analytisch vermogen;
- Communicatief vaardig;
- Omgevingsbewust;
- Proactief;
- Resultaatgericht;
- Flexibel;
- Overtuigingskracht;
- Verbinder / teamspeler.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op 11 of 12 juni 2020 via MS Teams.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2020-05-27 06:37:44