Rijksbrede Procescoördinator | Den Haag / vanuit huis

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag / vanuit huis
Aanvraagnummer:
A2021-1323
Startdatum:
19-04-2021
Verwachte einddatum:
18-10-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
14-04-2021 10:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor KOOP onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken op zoek naar een Rijksbrede Procescoördinator WenS op basis van 32 uur per week. 

Opdrachtomschrijving:
Wij zoeken een enthousiaste en ervaren functionele procescoördinator voor WenS. WenS is een rijksbrede Werving en Selectie oplossing en ondersteunt de in-, door- en uitstroom van medewerkers van het Rijk en het ministerie van Defensie door beschikbaar werk en talent bij elkaar te brengen.Je bent als procescoördinator verantwoordelijk voor het rijksbreed coördineren en harmoniseren van functionele wensen en processen. Je acteert op het snijvlak van business en ICT. Je bent verantwoordelijk voor de vertaling van de functionele behoefte naar de softwareoplossing en -mogelijkheden binnen de bestaande ICT landschapsarchitectuur.

Behoud van kwaliteit en stabiliteit van de systeeminrichting in SAP Succesfactors is essentieel met oog voor aansluiting op debusinessbehoeften. Je zorgt er vanuit jouw rol voor dat de kwaliteit van de gerealiseerde functionaliteit behouden blijft en dat nieuwe functionaliteit onder regie kan worden geïmplementeerd. Daarnaast ben je aanspreekpunt voor het SCRUM/DevOps team van UBR|P en P-Direkt (CFB) en tijdens de realisatie denk je actief mee over inhoudelijke en procesgerelateerde vraagstukken.

Wat doe je als Procescoördinator:

Wij zoeken een zeer ervaren procescoördinator. Je hebt veel ervaring met de implementatie van SAP SuccessFactors (SF) oplossingen.

Je bent verantwoordelijk voor:

  • Het rijksbreed coördineren en harmoniseren van de functionele wensen en processen;
  • Het bereiken van consensus over de rijksbrede processen tussen de verschillende SSO’s en lopende projecten;
  • Eenduidige vastlegging van de rijksbrede processen en het bijbehorende data model;
  • Het bewaken van de realisatie en meedenken in oplossingen;
  • Kritische toetsing van oplossingsmogelijkheden op geboden oplossingsalternatieven binnen Successfactors vanuit het perspectief van de business;
  • Kritische toetsing in vertaling van functionaliteit naar technische oplossingen;
  • Begeleiden en borgen van generieke beheerprocessen zoals incident & changemanagement;
  • Ondersteuning van change management en communicatie;
  • Gesprekspartner/spin in het web voor business op operationeel tactisch en strategisch niveau.

Je belangrijkste taken als procescoördinator zijn:

  • Je denkt in klantwaarde en voert vanuit dit vertrekpunt verbeteringen door op het gebied
    van processen en dienstverlening. Dit begeleid en regisseer je vanaf de eerste wens tot aan de backlog van de productowner;
  • Je gaat met onze stakeholders in gesprek over hun klantwaarde en identificeert, analyseert en specificeert hun wensen. Deze leg je vast in epics, features en/of userstories. Hierbij ben je sparringspartner voor de PO om deze epics, features en/of users stories op basis van de met de stakeholder afgestemde klantwaarde te prioriteren. Je bent in staat om op senior stakeholder niveau te schakelen en acteren;
  • Je analyseert onze bedrijfsprocessen proces- en productlijn overstijgend en vertaalt dit naar verbetering van onze processen, inrichting en bedrijfsvoering;
  • Je levert epics, features en userstories op aan de productowner. Hierin verwerk je ook het Business Case inzicht;
  • Je werkt op inhoud nauw samen met de productowner en bent een senior sparringspartner voor de productowner;
  • Je adviseert programmamanagers, applicatie architecten en bedrijfsarchitecten over de beste oplossingsrichtig

Opdrachtgever:
UBR is een interne dienstverlener die de rijksoverheid adviseert bij grote organisatieveranderingen, complexe ICT-trajecten en innovaties in de bedrijfsvoering. Daarnaast levert UBR specialistische diensten en producten op vier expertisegebieden: Informatisering, Personeel, Organisatie en Inkoop. Op elk van deze gebieden levert UBR diensten en producten op verschillende niveaus; van een specialistische klus tot grote politiek-bestuurlijke transitieopdrachten.

De afgelopen jaren heeft UBR geïnvesteerd in het optimaliseren en continu ontwikkelen van dienstverlening, maar ook in het doelmatig en duurzaam robuust maken van onze organisatie. Deze investering, gecombineerd met diverse ontwikkelingen binnen en buiten de rijksoverheid, vraagt om een verdere doorontwikkeling van de koers van UBR. UBR heeft als doel bij te dragen aan een sterkere, veiligere, slimmere en wendbaardere overheid. Eén van de gevolgen van de doorontwikkeling van UBR is dat het onderdeel Personeel i.o. het komende jaar in een tijdelijke werkorganisatie verkeert.

Afdeling UBR Personeel / Werving en Selectie :
Als het gaat om Arbeidsmarkt, heeft het Rijk een stevige ambitie. Het Rijk is in al haar diversiteit één aantrekkelijke werkgever, profileert zich daarom als één aantrekkelijke werkgever en werft daarom ook als één aantrekkelijke werkgever. Door de vraag naar nieuwe medewerkers te bundelen, ontstaat een sterk werkgeversmerk op de arbeidsmarkt en een enorme gezamenlijke wervingskracht. Hiervan profiteert iedere afzonderlijke organisatie binnen de Rijksoverheid.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt over WO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 3 jaar ervaring met implementatie van SAP SF oplossingen;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met business proces redesign;
  • Je hebt ervaring met Agile Scrum werken.

Wensen:

  • Mate waarin je ervaring hebt met analyse van bedrijfsprocessen en vertaling naar verbetering van processen, inrichting en bedrijfsvoering;
  • Mate waarin je ervaring hebt met complexe organisaties, structuren en governance, ervaring met projectmanagement;
  • Mate waarin je ervaring hebt met SAP SF implementaties binnen grote organisaties, ervaring met implementaties binnen de Rijksoverheid;
  • Mate van uitgebreide ervaring met de SAP SF recruitmentmodule;
  • Mate waarin je beschikt over de competenties en vaardigheden: goede analytische en communicatieve vaardigheden, organisatorische sensitiviteit, overtuigingskracht en kan goed samenwerken (toetsbaar in motivatiebrief/CV en/of mogelijk gesprek).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-04-13 13:42:22

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden