Pitstop voor ambities
Detachering & recruitment

Scrum Master | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2020-0378
Startdatum:
20-07-2020
Verwachte einddatum:
20-07-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
9 Jul 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Scrum Master op basis van 36 uur per week. 

Functieomschrijving:
Voor het programma Bouwen met Informatie zijn wij op zoek naar een Scrum master. Als Scrum master ben je verantwoordelijk voor het organiseren en verzorgen van alles dat nodig is om toepassingen voor de gemeentelijk assets te realiseren met op dit moment de focus op Bruggen & Kademuren. Je hebt expertise in en affiniteit met data en bent een uitstekend projectmanager. Je bent ervaren en zorgvuldig in je communicatie en hebt het vermogen om makkelijk te schakelen tussen de verschillende gremia binnen en tussen gemeente(n), instituten en overheid. Je hakt knopen door en bent in goed overleg proactief en autonoom. Je komt te werken in het Software ontwikkelingsteam van het programma Bouwen met Informatie en werkt mee aan verschillende projecten.

Werkzaamheden:

  • Het organiseren van de voortgang van het werk van de softwareontwikkelingsteams;
  • Het opstellen van een plan van aanpak, het organiseren van het werk, een backlog en scrumboard, het ondersteunen van teamleden, uren en budget;
  • Het regelmatig presenteren van resultaten aan klanten en zorgen voor afstemming via roadmap-presentaties die je deelt met stakeholders;
  • Zorgen voor de benodigde checks va technische en juridische requirements als onderdeel van de standaarden die de gemeente daarvoor heeft.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

Het Ingenieursbureau van de gemeente Amsterdam bereidt de aanleg en het onderhoud van infrastructuur en de inrichting van de stad voor. Het realiseert hiermee uitvoeringsprogramma’s en opdrachten die zij krijgt van stadsdelen en andere organisatieonderdelen in de stad. Inkoop, advies, projectvoorbereiding- en realisatie en kennisontwikkeling- en borging zijn hierbij de belangrijkste werkzaamheden. Het ingenieursbureau valt onder het cluster Ruimte & Economie.

Programma Bouwen met Informatie:
Het Programma is verantwoordelijk voor de digitalisering van broninformatie en het ontsluiten hiervan voor diverse partijen.
De werkzaamheden bij het Programma Bouwen met Informatie zijn mede ten behoeve van het Programma Onderzoek Constructieve Veiligheid (OCV), programma Bruggen en Kademuren en alle overige assets.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Minimaal beschik je over een hbo werk- en denkniveau in de richting van digitale communicatie en/of informatica. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je bent in het bezit van een erkend hbo diploma en/of vergelijkbaar certificaat. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Je bent in het bezit van de volgende certificaten PSM I en de 3 SAFe (Agilist, PO & PM en SSM), PRINCE2, Lean Green Belt, DevOps. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Minimaal 5 jaar in een Agile/Scrum omgeving gewerkt waarin software wordt ontwikkeld, waarvan minimaal 4 jaar als Scrum Master, en heeft ervaring met Kanban, JIRA, Trello, Confluence en andere ontwikkelprogramma’s. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Aantoonbare kennis van tools en technologie op het gebied van platforms voor datamanagement en moderne applicatieontwikkeling. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je beschikt over minimaal 8 jaar werkervaring in de ICT wereld als Online projectmanager en in het samenwerken met development teams, waarin mobile en web apps, websites/shops, CMS systemen zijn ontwikkeld. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je beschikt over minimaal 4 jaar ervaring als teamcoach, opgedaan in een complexe omgeving en werkend met software ontwikkelaars, en kan deze coachende ervaring onderbouwen met gevolgde opleidingen en/of trainingen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met werken in een G4 omgeving, en bij voorkeur met de omgeving van Datalab en BMI van de gemeente Amsterdam. En je bent in staat 2 scrumteams aan te sturen. Dit dient te blijken uit het cv;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Minimaal 1 relevante referentie (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.

Wensen:

  • Ervaring met bestuurlijk complexe vraagstukken binnen gemeentelijke context. Dit dient duideljk te blijken uit het cv;
  • Je hebt aantoonbare ervaring in een spilfunctie tussen primair proces en ICT. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Competenties:

  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Samenwerken;
  • Resultaatgericht;
  • Inlevingsvermogen;
  • Klantgerichtheid.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats in week 27 en 28. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-06-30 10:10:14



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden