Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

SCRUM ontwikkelaar | Amsterdam

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0353
Startdatum:
01-04-2019
Verwachte einddatum:
31-05-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
25 Mar 2019 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een SCRUM ontwikkelaar voor 36 uur per week. 

 SCRUM ontwikkelaar voor Doorontwikkeling bedrijfsapplicatie Hermes.

De aanvraag voor eeuwigdurende erfpacht kan via de zogenaamde Overstapportaal worden gedaan. Het portaal haalt hiertoe informatie uit de bedrijfsapplicatie Hermes op. Een erfpachter kan de aanbieding ook online accorderen.
Er moet een samengesteld geheel  van aanpassingen worden doorgevoerd aan de bedrijfsapplicatie Hermes, het  webportaal en koppelvlakken met andere applicaties (Relight voor de betalingsstatus, DOCwerker voor Documentmanagement) en databronnen (via Datapunt gemeente Amsterdam) .

Werkzaamheden:
De ontwikkelaar  zal  voor de aanpassingen aan het webportaal van de Overstap samen in een integraal Ontwikkelteam volgens de SCRUM-methodiek werken.

De ontwikkelaar  is verantwoordelijk voor de uitvoering van de aanpassingen aan bedrijfsapplicatie Hermes in de periode tot eind mei 2019. Het betreft het programmeren van de mogelijkheden voor nieuwe data-attributen, ‘post- and get scripts’ met Overstapportaal, aansturen van documentgeneratie, koppelvlakken met andere bedrijfsapplicaties en ‘datapunt gemeente Amsterdam’. 

Op dit moment staan onder meer de volgende gewenste functionaliteiten op de zogenaamde Product Backlog lijst van Hermes:

  • Aanpassingen n.a.v. Usability onderzoek Overstapportaal: verbeteren van de inhoudelijke informatie van erfpachtrechten;
  • Uitbreiden (gebruiks)statistieken Hermes;
  • Aanleveren stuurinformatie voor Werkvoorraadsysteem van afdeling Erfpacht en Uitgifte;
  • Aanvraagproces van Overstap-aanbiedingen uitbreiden door het bieden van mogelijkheid om twee aanvragen samen te voegen tot één gecombineerde, integrale aanvraag;
  • Aanpassingen voor een Documentgeneratie-service (voor een Overstap-aanbieding);
  • Samenvoegen van erfpachtrechten in Hermes;
  • Managementinformatie van erfpachtrechten verbeteren;
  • Features voor Document authenticiteit;
  • Aansluiten op de (BRP) Basis Registratie Personen.

Uiteraard is de Product Backlog uitgebreider en meer gedetailleerd. Het  SCRUM Ontwikkelteam heeft  na overleg met de Product Owner Erfpacht en Uitgifte de eisen scherpgesteld  en vertaald naar te maken items voor de verschillende SCRUM-sprints. 

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
De afdeling Erfpacht en Uitgifte is verantwoordelijk voor het zorgvuldig, klantgericht en transparant uitvoeren en vormgeven van het Amsterdamse erfpachtstelsel. Jaarlijks wordt er grond in erfpacht uitgegeven voor enkele honderden miljoenen euro’s. Deze contracten worden door de afdeling administratief, juridisch en financieel beheerd en waar nodig worden deze contracten aangepast. Het gaat inmiddels om meer dan 270.000 erfpachtcontracten, jaarlijkse canoninkomsten van ruim € 100 miljoen en een balanstotaal van ca. € 7,5 miljard. De organisatie heeft hierdoor zowel een juridische, een financiële, een politieke als een bedrijfsmatige kant.
Bij de afdeling Erfpacht en Uitgifte werken ca. 140 medewerkers verdeeld over 6 teams Recent heeft er een fundamentele vernieuwing van het Amsterdamse erfpachtstelsel plaats gevonden. Het stelsel van voortdurende erfpacht wordt omgezet naar een stelsel van eeuwigdurende erfpacht en dat brengt allerlei nieuwe organisatorische en procesmatige uitdagingen met zich mee.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar op 28 en op 29 maart voor een intake gesprek;
  • Je dient minimaal 1 relevante referentie te vermelden in je CV (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt kennis van architectuurprincipes en datamanagement;
  • Je hebt kennis van het programmeren van bedrijfsapplicaties;
  • Motiveer in maximaal 1 pagina dat je voldoet aan:
    Voldoende inzicht in de bedrijfsprocessen en weet wat er speelt, zodat er meebewogen kan worden als de business iets wil. Tevens kan je goed inschatten wanneer een keuze niet haalbaar is. Je motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien je hiervoor wordt uitgenodigd;
  • Je beschikt over 1,5 tot 5 jaar aantoonbare ervaring met agile project,- en/of verandermanagement;
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken, zoals Prince 2, SCRUM en Agile;
  • Je hebt ervaring met complexe ICT-gerelateerde verandertrajecten;
  • Je beschikt over kennis en ervaring met de administratieve vastlegging van erfpachtrechten in grote bedrijfsapplicaties;
  • Je beschikt over kennis en ervaring met het Amsterdamse erfpachtstelsel;
  • Je hebt minimaal 18 maanden ervaring als ontwikkelaar bij de lokale overheid;
  • Je hebt 2 jaar ervaring als ontwikkelaar met MS Visual Studio, C#, ASPX, .NET, PL, SQL, Oracle SQL Developer, TFS, Jira, Postman;
  • Je hebt ervaring bij de gemeente Amsterdam;
  • Je hebt ervaring met opdrachten betreffende het Amsterdam erfpachtstelsel.

Wensen:

  • Je beschikt over kennis van de bedrijfsapplicatie Hermes.

Competenties:

  • Innovatief;
  • Resultaatgericht;
  • Analytisch vermogen;
  • Plannen;
  • Relatiebeheer.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-03-14 10:04:58



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht