Secretaris/Projectmanagement ondersteuner | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0422
Startdatum:
14-09-2020
Verwachte einddatum:
31-08-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
16
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
1 Sep 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Logius op zoek naar een Secretaris/Projectmanagement ondersteuner op basis van 16 uur per week. 

Als ondersteuner governance Peppol vervul je een belangrijke rol aan de bestuurlijke kant van de afdeling Stelsels een Standaarden van Logius. De lijnen van de diverse partijen binnen de governance komen bij jou samen, doordat jij de stukken verzamelt, de agenda’s opstelt en de verslagen vastlegt. Jij bent de ‘linking pin’ die inhoud en proces – prestatiedoelstelling van de opdrachtaan elkaar verbindt. Je bewaart het overzicht, legt verbindingen en bouwt goede contacten op met alle ketenpartijen. Ook draag je inhoudelijk bij aan de vergaderstukken, en zorg je dat alle betrokkenen de stukken tijdig hebben ontvangen.

We vragen dus secretariële capaciteiten van je, maar deze functie is meer dan dat; inhoudelijk begrip en bestuurlijk inzicht, die je voor een deel “on the job” zal moeten opdoen, is een voorwaarde voor het goed kunnen vervullen van je rol. We vragen je namelijk om te helpen met de interne inhoudelijke voorbereiding van stukken, de juiste mensen aan te haken, samenhang en samenwerking te borgen en stukken waar nodig te redigeren. Ook moet je de stukken soms zelf schrijven, in afstemming met anderen. Je krijgt daarmee de kans om de bestuurlijke kant van digitale overheidsdiensten van binnenuit te ontdekken. Je werkzaamheden zijn daarnaast met name; het opstellen van agenda’s voor overleggen, verzamelen benodigde stukken, najagen aanleveraars van die stukken, opstellen rapportages, opstellen annotaties, voorbereiding met diverse betrokkenen en het notuleren en bijhouden actie- en besluitenlijsten.

Je kan deze functie dus zien als een kruising tussen een PMO rol en een secretaris rol. Je werkt nauw samen met een vaste coördinator in een gespecialiseerd team. Dit team maakt deel uit van de afdeling Stelsels en Standaarden, cluster Centrum voor Standaarden. 

Organisatorische context en cultuur:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel eenbetere dienstverlening, kostenbesparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid.

Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.

Centrum voor Standaarden Het Centrum voor Standaarden is een van de uitvoerders van het programma Pan-European Public Procurement OnLine (PEPPOL). PEPPOL is een internationaal initiatief met als doel het standaardiseren van grensoverschrijdend elektronisch facturen binnen de Europese Unie mogelijk te maken. Het Centrum voor Standaarden verricht haar werkzaamheden in nauw opdrachtgeverschap van de Peppol Authority in Nederland (Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties). Samen met andere Nationale en Europese overheidspartijen, en de Markt wordt gestandaardiseerd en veilig berichtenverkeer tussen private en publieke organisaties mogelijk gemaakt. Het Centrum voor Standaarden speelt in dit gremia een belangrijke rol als beheerder en hoeder van de standaarden gebruikt in Peppol. Als secretaris lever je een belangrijke bijdrage aan de ontwikkelingen van de Digitale Europese overheid en daarmee ook aan de vooruitgang in Nederland.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt kennis van en ervaring met de werkwijze van de Rijksoverheid;
  • Engels in taal en geschrift;
  • Je hebt ervaring met accurate verslaglegging en overige secretaris taken;
  • Je bewaakt het overzicht en stemt deze helder af met de collega’s;
  • Het zelfstandig oppakken en afhandelen van vragen en acties, ook extern gericht.

Wensen:

  • Het is een pré wanneer je kennis hebt van de e-Overheid;
  • Je bent in het bezit van functie gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen;
  • Affiniteit met IT;
  • Affiniteit en/of ervaring binnen de overheid (digitalisering).

Competenties:

  • Verbinder;
  • Samenwerken; 
  • Politiek –en bestuurlijke sensitiviteit; 
  • Nauwkeurig; 
  • De kandidaat is zelfstandig maar weet ook wanneer hij/zij hulp moet; inschakelen;
  • Voortgangscontrole;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Plannen en organiseren;
  • Je bent precies en levert consistente, hoge kwaliteit.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-08-28 11:09:28



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden