Service Delivery Manager | Amsterdam

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2021-1161
Startdatum:
15-03-2021
Verwachte einddatum:
14-03-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
26-02-2021 08:00
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Service Delivery Manager op basis van 36 uur per week. 

Je bent als Servicemanager op tactisch niveau het aanspreekpunt voor de klanten ten aanzien van dienstverlening op het gebied van gemeentelijke applicatiedienstverlening.

Je gaat aan de slag bij de afdeling dienstverlening. Daarmee is er nog geen gespreid bed waarin alle processen en werkwijze zijn vormgegeven. Je hebt daarmee een belangrijke rol om de afdeling verder te helpen vormgeven.

Werkzaamheden:

  • Je onderhoudt actief een relatie met de klanten en je streeft hierbij naar maximale klanttevredenheid;
  • Waar nodig ben je aanspreekpunt voor escalatie;
  • Je stuurt op tactisch niveau de leveranciers aan. Hierbij analyseer je de prestaties van de leveranciers, signaleer je knelpunten en stuur je op voorstellen om de dienstverlening te verbeteren;
  • Je stuurt de leveranciers aan op verstrekte opdrachten;
  • Je helpt bij het opstellen van een visie op de doorontwikkeling van de applicatiedienstverlening. Dit doe je op basis van beleid, vragen uit de stad en technische roadmaps van leverancier.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
Gemeente Amsterdam is een grote organisatie met meer dan 15.000 medewerkers. Binnen het cluster Bedrijfsvoering is de afdeling ICT verantwoordelijk voor de ICT Infrastructuur van de gemeentelijke organisatie. De afdeling ICT staat na een periode van centralisatie op het punt meer werkzaamheden uit te besteden aan de markt: ze verandert van “zelf doen” naar “laten doen”. Om dit goed te faciliteren is er een regieafdeling ingericht die de spil vormt tussen vraag van de stad en aanbod van partners (leveranciers). Ook de eigen uitvoerende afdeling (ICT Operations) wordt in dit spel gezien als partner/leverancier.

Bij de inrichting van regie gaat de afdeling ICT ervanuit dat de leveranciers zelf voor hun eigen diensten de operationele regierol (service integratie) uitvoeren, ook als hier meerdere leveranciers voor moeten samenwerken. De regieafdeling voert regie op tactisch niveau en vanuit een functionele vraag van de klanten. In dit spel speelt de Servicemanager Regie een cruciale rol.

Je hebt kennis van en ervaring opgedaan met Scrum. En je hebt kennis en ervaring in het opstellen van productroadmaps, LCM plannen en rapportages over de dienstverlening.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven. Vul in: organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met jou en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn;
  • Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je bent in het bezit van een erkende hbo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring bij een grote ICT organisatie >10.000 in een vergelijkbare functie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt ervaring binnen een G4 gemeente opgedaan. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen:

  • Je hebt een afgeronde hbo opleiding in de richting Bedrijfskunde. Deze opleiding moet kunnen worden overhandigd tijdens het gesprek;
  • Je hebt gedegen kennis van de producten en diensten op het gebied van gemeentelijke applicatiedienstverlening. Deze ervaring moet duidelijk zichtbaar uit het CV naar voren komen;
  • Je hebt kennis en ervaring met het aansturen van leveranciers. Deze ervaring moet duidelijk zichtbaar uit het CV naar voren komen;
  • Je hebt kennis en ervaring met het onder architectuur samenbrengen van de klantvraag en de diensten van de ICT leveranciers. Deze ervaring moet duidelijk zichtbaar uit het CV naar voren komen;
  • Je hebt ervaring met Prince. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt ervaring opgedaan met ITIL. Deze ervaring moet duidelijk zichtbaar uit het CV naar voren komen.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats de week van 23 maart – 29 maart aanstaande. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-02-22 15:44:27

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden