Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Service Delivery Manager | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
2830
Startdatum:
02-01-2019
Verwachte einddatum:
31-12-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
18-12-2018 09:00
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Service Delivery Manager Connectiviteit.

Functieomschrijving:
Ervaren Service Delivery Manager Connectiviteit voor de nieuwe regieafdeling die helpt de werkzaamheden en processen vorm te geven en uit te voeren.

Werkzaamheden:
De dienst Connectiviteit omvat alle dienstverlening op het gebied van connectiviteit (WAN, LAN en externe koppelvlakken/netwerken). De Service Delivery Manager Connectiviteit  is voor die dienstverlening de schakel tussen de klant (IVE’s), de interne opdrachtgevers (Service Eigenaren)  en onze partners (de leverende partijen).
 
Op tactisch niveau is de Service Delivery Manager het aanspreekpunt voor de klanten ten aanzien van de dienstverlening. Hij/zij onderhoudt actief een relatie met de klanten en streeft hierbij naar maximale klanttevredenheid. Als nodig is de Service Delivery Manager aanspreekpunt voor escalaties;
 
De Service Delivery Manager stuurt op tactisch niveau de leverende partijen aan. Hierbij analyseert de Service Delivery Manager de prestaties van deze partijen, signaleert knelpunten en  initieert voorstellen om te komen tot  verbeteringen . Ook stuurt de servicemanager de partijen aan op verstrekte opdrachten.
 
De Service Delivery Manager helpt bij het opstellen van een visie op de doorontwikkeling van de connectiviteitsdienstverlening. Dit doet de servicemanager op basis van beleid, vragen uit de stad en technische roadmaps van de strategische partners.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
Gemeente Amsterdam is een grote organisatie met meer dan 15.000 medewerkers. Binnen het cluster Interne Dienstverlening is de directie ICT verantwoordelijk voor de ICT Infrastructuur van de gemeentelijke organisatie. De directie ICT staat na een periode van centralisatie op het punt meer werkzaamheden uit te besteden aan de markt: ze verandert van “zelf doen” naar “laten doen”. Om dit goed te faciliteren is er een regieafdeling ingericht die de spil vormt tussen vraag van de stad en aanbod van partners (leveranciers). Ook de eigen uitvoerende afdeling (ICT Operations) wordt in dit spel gezien als partner/leverancier.

Bij de inrichting van regie gaat rve ICT ervanuit dat haar partners voor hun eigen diensten de operationele regierol uitvoeren, ook richting andere partners in de keten. De regieafdeling voert regie op tactisch niveau vanuit een functionele vraag van de klanten. In dit geheel heeft  de Servicemanager Connectiviteit  een cruciale rol.

Functie eisen

  • Je bent beschikbaar voor de intake gesprek wat zal plaats vinden op 3 januari aanstaande (KO);
  • Je bent beschikbaar direct na de gunning (KO);
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam (KO);
  • Je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau (KO);
  • Je hebt kennis en ervaring met het inrichten van regieketens en optreden als verbindende schakel tussen interne organisatie en partners, is een pré;
  • Je hebt kennis van connectiviteit, waaronder netwerken, telecommunicatie en Datacommunicatie (KO);
  • Je hebt kennis en ervaring met Europese aanbestedingen, is een pré;
  • Je kan je schriftelijk en mondeling goed uitdrukken in het Engels en Duits, is een pré;
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring bij een organisatie met meer dan 10.000 medewerkers (KO);
  • Je hebt ervaring met organisaties met veel werklocaties (250+ locaties) (KO);
  • Je hebt ervaring met een grote (5000+) gemeentelijke organisatie, is een pré.

Competenties:

  • Communicatief;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Samenwerken;
  • Initiatief;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Overtuigingskracht.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands
  • In word
  • Maximaal 5 pagina’s.

Je dient minimaal 1 relevante referentie te vermelden in je CV (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2018-12-11 09:07:41



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht