Service Manager (2 fte) | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2021-1028
Startdatum:
01-02-2021
Verwachte einddatum:
01-05-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32-36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
18-01-2021 07:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar 2 Service Managers op basis van 32-36 uur per week.

Wij zoeken een ervaren Service Manager Connectiviteit voor de nieuwe regieafdeling die helpt de werkzaamheden en processen vorm te geven en uit te voeren.

Werkzaamheden:
De dienst Connectiviteit omvat alle dienstverlening op het gebied van connectiviteit (WAN, LAN en externe koppelvlakken/netwerken). De Service Manager Connectiviteit is voor die dienstverlening de schakel tussen de klant (IVE’s), de interne opdrachtgevers (Service Eigenaren) en onze partners (de leverende partijen).

Op tactisch niveau is de Service Manager het aanspreekpunt voor de klanten ten aanzien van de dienstverlening. Hij/zij onderhoudt actief een relatie met de klanten en streeft hierbij naar maximale klanttevredenheid. Als nodig is de Servicemanager aanspreekpunt voor escalaties;
De Service Manager stuurt op tactisch niveau de leverende partijen aan aan de hand van gedefinieerde doelen. Hierbij analyseert de Service Manager de prestaties van deze partijen, signaleert knelpunten en initieert voorstellen om te komen tot verbeteringen. Ook stuurt de Service Manager de partijen aan op verstrekte opdrachten.

De Service Manager helpt bij het opstellen van een visie op de doorontwikkeling van de connectiviteitsdienstverlening. Dit doet de Service Manager op basis van beleid, vragen uit de stad en technische roadmaps van de strategische partners.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s):
Werken bij de gemeente Amsterdam betekent werken in een dynamische organisatie. Een organisatie die ICT en informatievoorziening zo doeltreffend mogelijk inzet voor de dienstverlening aan de Amsterdammers. En die de collega’s ondersteunt bij hun dagelijkse werk, zodat zij altijd en overal toegang hebben tot hun digitale werkplek. Daarvoor is een duurzame, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur nodig. De afdeling ICT beheert de gemeentelijke ICT-infrastructuur, verzorgt de inkoop van nieuwe voorzieningen en ondersteunt bij het optimaal vastleggen en ontsluiten van informatie binnen de gemeente.

Einddatum: 1fte 3 maanden na start/ 1 fte 9 maanden na start. Maar is er een optie op verlenging tot een totale contractduur van 2 jaar.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven. Vul in: organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon;
  • Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau. Dit kan door een behaalde diploma en.of opgedane relevante werkervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom je de meest geschikte bent voor deze opdracht. Hieruit dient te blijken dat je over uitstekende Nederlandse vaardigheden beschikt. Let op, er wordt hier gevraagd naar een motivatie van de kandidaat zelf;
  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving op het gebied van ICT in gemeentelijke omgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie;
  • Je kan je schriftelijk en mondeling uitdrukken in het Engels en Duits. Voeg een (deel van de) motivatie toe in de bijlage waaruit blijkt dat je over de hierboven gevraagde talen beheerst;
  • Je hebt kennis van en ervaring met: – Europese aanbestedingen; – het inrichten van regieketens en optreden als verbindende schakel tussen interne organisatie en partners; – connectiviteit, waaronder netwerken, telecommunicatie en Datacommunicatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie;
  • Je hebt kennis van en ervaring met: – Contractmanagement op basis van CATS-CM; – ICT-procesmanagement op basis van ITIL. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring bij een organisatie met meer dan 10.000 medewerkers. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv en toegelicht in de motivatie.

Wensen:

  • Je hebt ervaring met een grote gemeentelijke organisatie. Geef aan een G4 gemeente en/of – Provincie/ Rijk en/of bij een 100.000+ gemeente en/ofbij een gemeente < 100.000;
  • Je hebt ervaring met organisaties met veel werklocaties (250+ locaties). Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Competenties: – Omgevingsbewustzijn; – Samenwerken; – Relatiebeheer; – Initiatief; – Resultaatgerichtheid; – Overtuigingskracht.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-01-13 12:31:06



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Remco Blommesteijn

contactpersoon:

Remco Blommesteijn

Bel me nu!

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden