Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Service Manager 2 FTE | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
2855
Startdatum:
01-01-2019
Verwachte einddatum:
01-07-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
21-12-2018 09:00
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar 2 Service Managers voor 36 uur in de week. 

Het uitvoeren van de Roadmap Applicatie dienstverlening.

Werkzaamheden:

  • De Servicemanager is op tactisch niveau het aanspreekpunt voor de klanten ten aanzien van dienstverlening op het gebied van gemeentelijke applicatiedienstverlening;
  • De Servicemanager onderhoudt actief een relatie met de klanten en streeft hierbij naar maximale klanttevredenheid. Als nodig is de servicemanager aanspreekpunt voor escalaties;
  • De Servicemanager stuurt op tactisch niveau de leveranciers aan. Hierbij analyseert de servicemanager de prestaties van de leveranciers, signaleert knelpunten en stuurt op voorstellen om de dienstverlening te verbeteren. Ook stuurt de servicemanager de leveranciers aan op verstrekte opdrachten;
  • De servicemanager helpt bij het opstellen van een visie op de doorontwikkeling van de applicatiedienstverlening. Dit doet de servicemanager op basis van beleid, vragen uit de stad en technische roadmaps van leveranciers;
  • De servicemanager gaat aan de slag op een nieuwe regieafdeling. Daarmee is er nog geen gespreid bed waarin alle processen en werkwijze zijn vormgegeven. De servicemanager heeft daarmee een belangrijke rol de afdeling verder te helpen vormgeven.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
Gemeente Amsterdam is een grote organisatie met meer dan 15.000 medewerkers. Binnen het cluster Bedrijfsvoering is ICT verantwoordelijk voor de ICT Infrastructuur van de gemeentelijke organisatie. ICT staat na een periode van centralisatie op het punt meer werkzaamheden uit te besteden aan de markt: ze verandert van “zelf doen” naar “laten doen”. Om dit goed te faciliteren is er een regieafdeling ingericht die de spil vormt tussen vraag van de stad en aanbod van partners (leveranciers). Ook de eigen uitvoerende afdeling (ICT Operations) wordt in dit spel gezien als partner/leverancier.

Bij de inrichting van regie gaat ICT ervanuit dat de leveranciers zelf voor hun eigen diensten de operationele regierol (service intergratie) uitvoeren, ook als hier meerdere leveranciers voor moeten samenwerken. De regieafdeling voert regie op tactisch niveau en vanuit een functionele vraag van de klanten. In dit spel speelt de Servicemanager Regie een cruciale rol.

Functie eisen

  • Je bent beschikbaar op 7 januari aanstaande voor een intake gesprek (KO);
  • Je bent direct na gunning beschikbaar (KO);
  • Je bent beschikbaar voor 36 uur in de week (KO);
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam (KO);
  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau (KO);
  • Je hebt kennis van gemeentelijke applicatiedienstverlening met bijbehorende infrastructuur kennis (KO);
  • Je hebt kennis en ervaring met Europese aanbestedingen en daarop volgende migraties/transities op het gebied van connectiviteit, is een pré;
  • Je hebt kennis en ervaring met Europese aanbestedingen en daarop volgende migraties/transities op het gebied van connectiviteit, is een pré;
  • Je hebt kennis en ervaring met het onder architectuur samenbrengen van de klantvraag en de diensten van de ICT leveranciers, is en pré;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring bij een grote ICT organisatie in een vergelijkbare functie (KO);
  • Je hebt ervaring met het inrichten van de regiefunctie en haar bijbehorende instrumenten (KO);
  • Je hebt kennis en ervaring met het onder architectuur samenbrengen van de klantvraag en de diensten van de ICT leveranciers, is een pré;
  • Je hebt kennis en ervaring met het inrichten van regieketens en optreden als verbindende schakel tussen klant, interne organisatie en partners/leveranciers, is een pré;
  • Je hebt kennis en ervaring met europese aanbestedingen en daarop volgende migraties/transities op het gebied van applicatiedienstverlening, is een pré;
  • Je hebt minimaal 1 jaar kennis en ervaring met het inrichten van regieketens en optreden als verbindende schakel tussen klant, interne organisatie en partners in een multi-vendor omgeving (KO).

Competenties:

  • Omgevingsbewustzijn;
  • Samenwerken;
  • Initiatief;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Overtuigingskracht;
  • Zeer goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands
  • In word
  • Maximaal 5 pagina’s.

Je dient minimaal 1 relevante referentie te vermelden in je CV (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2018-12-12 20:02:27



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht