Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Service Manager (2 FTE) | Gouda

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2019-0788
Startdatum:
22-07-2019
Verwachte einddatum:
31-12-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
15 Jul 2019 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Wij zijn voor onze klant op zoek naar een Service Manager voor 36 uur per week.

De Directie Informatievoorziening (DI) is dé expert die zorgt voor informatievoorziening (IV) voor alle Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) collega’s, justitiabelen en ketenpartners.

De Directie fungeert als regieorganisatie op de IV van DJI en bevindt zich als zodanig tussen vraag (klant/business) en aanbod (leveranciers) in. De DI voert de regie over een IV-budget van ruim 100 miljoen euro.

Naast het CIO-Office (advisering van Hoofddirectie en CIO) en Programma’s en Projecten (realisatie van projectmatige veranderingen op IV-gebied) bestaat DI uit een drietal teams:

  • Dienstenmanagement: zorgt ervoor dat IV leveranciers producten en diensten leveren die aansluiten bij de geformuleerde vraag naar IV en de beheersing daarvan.
  • Functioneel Beheer: zorgt ervoor dat de bestaande systemen blijven voldoen aan de wensen van de gebruikers en stuurt de ICT-leveranciers aan op de operationele dienstverlening.
  • Informatiemanagement: zorgt ervoor dat alle divisies, stafdirecties en landelijke diensten van DJI gezamenlijk nieuwe ontwikkelingen in samenhang met de bestaande systemen vormgeven. 

DI bereidt momenteel een organisatieaanpassing voor die naar alle waarschijnlijkheid beslag gaat krijgen in de tweede helft van 2019 waarna een implementatietraject gestart zal worden. De binnen DI uit te voeren werkzaamheden zullen dan anders vormgegeven worden. Voor Dienstenmanagement betekent dit ondermeer een enorme stap in de (door-) ontwikkeling van leveranciersmanagement. 

Verder loopt er momenteel een onderzoek naar een mogelijke SSO vorming van de DJI ICT-leverancier SSCi. Hierbij zal de ICT-leverancier van en voor DJI, ‘overgeheveld’ worden naar JenV. Het is voor DI noodzakelijk om hier als regiepartij nauw bij aangesloten te zijn. 

Dienstenmanagement  is verantwoordelijk voor contract- en leveranciersmanagement en stuurt naast de interne leverancier SSC-I  ook andere (commerciële) ICT-leveranciers aan(multi-vendor) in een zakelijke en professionele verhouding met afspraken over de te leveren diensten en producten. Het team is vooralsnog gericht op operationele continuïteit van de dienstverlening, met name richting SSC-I. Het verstevigen en vergroten van het speelveld en de volwassenheid aan de hand van een nog te concretiseren visie is een van de belangrijkste taken van de beoogde servicemanager.

Om  DIJ in hun ambities te doen slagen wordt een ervaren en gedreven servicemanagergezocht. Belangrijke bij de functie behorende taken zijn:

  • Leveranciersmanagement oppakken voor bestaande leveranciers ter ondersteuning van de huidige medewerkers;
  • Het mee helpen ontwikkelen van professionele leveranciersmanagement op de afdeling Dienstenmanagement;
  • Het mee helpen professionaliseren van het kennis- en werkniveau van Dienstenmanagement om de dienstverlening aan DJI te verbeteren;
  • Het versterken van het profiel van dienstenmanagement als dienstenregisseur en dienstverlener op IV-gebied binnen DJI;
  • Het actief onderhouden van een netwerk met relevante stakeholders binnen DJI en daarbuiten;
  • (o.m. de ICT-leveranciers) op tactisch niveau.

Functie eisen

De eisen die aan de functie gesteld worden, zijn:

  • HBO-WO werk/denk niveau;
  • Relevante ervaring in leveranciers- en klantmanagement;
  • Kennis en ervaring met IV;
  • Specifieke kennis en ervaring op gebied van contract- en leveranciersmanagement (bijv. in een
  • outsourcing-context);
  • Werkervaring bij de overheid is een pré.

Van de servicemanagerworden de volgende competenties verwacht:

  • Organisatie- en bestuurlijke sensitiviteit;
  • Relatiebeheerder;
  • Klantgericht denken en handelen;
  • Ontwikkelingsgericht: ontwikkelen van producten en medewerkers;
  • Plannen en organiseren;
  • Beïnvloedingsvermogen en overtuigingskracht;
  • Omgevingsbewustzijn.

Daarnaast zijn goede en gewenste eigenschappen:

  • Stressbestendig;
  • Om kunnen gaan met tegenstrijdige belangen;
  • Helicopterview, onderscheiden hoofd- en bijzaken;
  • Humor en relativeringsvermogen.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-06-19 07:12:50



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht