Service Manager | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0961
Startdatum:
01-01-2020
Verwachte einddatum:
01-01-2021
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
11 Nov 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Service Manager voor 36 uur per week.

Functieomschrijving:
Het uitvoeren van de Roadmap Applicatie dienstverlening en migratie ondersteuning.

Werkzaamheden:

De Servicemanager: 

  • Is op tactisch niveau het aanspreekpunt voor de klanten ten aanzien van dienstverlening op het gebied van gemeentelijke applicatiedienstverlening;
  • Onderhoudt actief de relatie met de klanten en streeft hierbij naar maximale klanttevredenheid. Als nodig is de servicemanager aanspreekpunt voor escalaties;
  • Stuurt op tactisch niveau de leveranciers cq. partners aan. Hierbij analyseert de servicemanager de prestaties van de leveranciers, signaleert knelpunten en stuurt op voorstellen om de dienstverlening te verbeteren. Ook stuurt de servicemanager de leveranciers aan op verstrekte opdrachten;
  • Adviseert o.b.v. (projectmanagement)ervaring bij de migratie van applicaties vanuit de strategische visie “van zelf doen, naar laten doen”;
  • Gaat aan de slag op een nieuwe regieafdeling;
  • Heeft daarmee een belangrijke rol de regieafdeling verder te helpen vormgeven.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadswerken bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
Gemeente Amsterdam is een grote organisatie met meer dan 15.000 medewerkers. Binnen het cluster Bedrijfsvoering is ICT verantwoordelijk voor de ICT Infrastructuur van de gemeentelijke organisatie. ICT staat na een periode van centralisatie op het punt meer werkzaamheden uit te besteden aan de markt: ze verandert van “zelf doen” naar “laten doen”. Om dit goed te faciliteren is er een regieafdeling ingericht die de spil vormt tussen vraag van de stad en aanbod van partners (leveranciers). Ook de eigen uitvoerende afdeling (ICT Operations) wordt in dit spel gezien als partner/leverancier.
Bij de inrichting van regie gaat ICT ervanuit dat de leveranciers zelf voor hun eigen diensten de operationele regierol (service integratie) uitvoeren, ook als hier meerdere leveranciers voor moeten samenwerken. De regieafdeling voert regie op tactisch niveau en vanuit een functionele vraag van de klanten. In dit spel speelt de Servicemanager Regie een cruciale rol.

Functie eisen en wensen

Harde eisen:

  • Minimaal 1 relevante referentie (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Beschikt je minimaal over een HBO werk- en denkniveau;
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom je de meest geschikte bent voor deze opdracht. Je motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien je hiervoor wordt uitgenodigd;
  • Minimaal 7 jaar werkervaring bij een grote ICT organisatie in een vergelijkbare functie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Minimaal minimaal 5 jaar werkervaring als migratieconsultant. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met het inrichten van de regiefunctie en haar bijbehorende instrumenten. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen:

  • Kennis van gemeentelijke applicatiedienstverlening en infrastructuur kennis. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Kennis en ervaring met het inrichten van regieketens en optreden als verbindende schakel tussen klant, interne organisatie en partners in een multi-vendor omgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Kennis en ervaring met Europese aanbestedingen en daarop volgende migraties/transities op het gebied van applicatiedienstverlening. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV;
  • Kennis en ervaring met het onder architectuur samenbrengen van de klantvraag en de diensten van de ICT leveranciers. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV.

Competenties:

  • Omgevingsbewustzijn;
  • Samenwerken;
  • Initiatief;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Overtuigingskracht;
  • Zeer goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-11-04 10:57:57

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden