Service Manager | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
2827
Startdatum:
02-01-2019
Verwachte einddatum:
31-12-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
19-12-2018 09:00
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Service Manager voor 36 uur in de week.

Ervaren Service Manager Connectiviteit voor de nieuwe regieafdeling die helpt de werkzaamheden en processen vorm te geven en uit te voeren

Werkzaamheden:
De dienst Connectiviteit omvat alle dienstverlening op het gebied van connectiviteit (WAN, LAN en externe koppelvlakken/netwerken). De Service Manager Connectiviteit  is voor die dienstverlening de schakel tussen de klant (IVE’s), de interne opdrachtgevers (Service Eigenaren)  en onze partners (de leverende partijen).
 
Op tactisch niveau is de Service Manager het aanspreekpunt voor de klanten ten aanzien van de dienstverlening. Hij/zij onderhoudt actief een relatie met de klanten en streeft hierbij naar maximale klanttevredenheid. Als nodig is de Service Manager aanspreekpunt voor escalaties;
 
De Service Manager stuurt op tactisch niveau de leverende partijen aan. Hierbij analyseert de Service Manager de prestaties van deze partijen, signaleert knelpunten en initieert voorstellen om te komen tot  verbeteringen . Ook stuurt de Service Manager de partijen aan op verstrekte opdrachten.
 
De Service Manager helpt bij het opstellen van een visie op de doorontwikkeling van de connectiviteitsdienstverlening. Dit doet de Service Manager op basis van beleid, vragen uit de stad en technische roadmaps van de strategische partners.
 
De Service Manager gaat aan de slag bij een nieuw team. Daarmee is er nog geen gespreid bed waarin alle processen en verantwoordelijkheden in de keten zijn uitgekristalliseerd. De Service Manager heeft daarmee een belangrijke rol de afdeling verder te helpen vormgeven.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
Gemeente Amsterdam is een grote organisatie met meer dan 15.000 medewerkers. Binnen het cluster Interne Dienstverlening is de directie ICT verantwoordelijk voor de ICT Infrastructuur van de gemeentelijke organisatie. De directie ICT staat na een periode van centralisatie op het punt meer werkzaamheden uit te besteden aan de markt: ze verandert van “zelf doen” naar “laten doen”. Om dit goed te faciliteren is er een regieafdeling ingericht die de spil vormt tussen vraag van de stad en aanbod van partners (leveranciers). Ook de eigen uitvoerende afdeling (ICT Operations) wordt in dit spel gezien als partner/leverancier.

Bij de inrichting van regie gaat rve ICT er vanuit dat haar partners voor hun eigen diensten de operationele regierol uitvoeren, ook richting andere partners in de keten. De regieafdeling voert regie op tactisch niveau vanuit een functionele vraag van de klanten. In dit geheel heeft  de Servicemanager Connectiviteit  een cruciale rol.

Functie eisen

  • Je bent beschikbaar op 3 januari aanstaande voor een intake gesprek (KO);
  • Je bent direct na gunning beschikbaar (KO);
  • Je bent beschikbaar voor 36 uur in de week (KO);
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam (KO);
  • Je beschikt over minimaal een HBO werk- en denkniveau (KO);
  • Je hebt kennis en ervaring met het inrichten van regieketens en optreden als verbindende schakel tussen klanten, interne organisatie en partners; Hierbij behoort ook het opstellen van product portfolio’s is een pré;
  • Je hebt kennis en ervaring met het uitvoeren van klantprojecten, bij voorkeur met externe randapparatuur zoals video en audio is een pré;
  • Je hebt kennis van connectiviteit, waaronder netwerken, telecommunicatie en Datacommunicatie; specifiek ervaring op remote toegang voor medewerkers is een pré;
  • Je hebt werkervaring opgedaan bij een overheidsorganisatie is een pré;
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring bij een organisatie met meer dan 10.000 medewerkers (KO);
  • Je hebt ervaring met organisaties met veel werklocaties (250+ locaties) (KO);
  • Je hebt kennis en ervaring met Europese Aanbestedingen is een pré.

Competenties:

  • Communicatief;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Samenwerken;
  • Initiatief;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Overtuigingskracht.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands
  • In word
  • Maximaal 5 pagina’s.

Je dient minimaal 1 relevante referentie te vermelden in je CV (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2018-12-11 08:12:51



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht