Service Manager Private Cloud | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0324
Startdatum:
01-07-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
9 Jun 2020 10:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Logius op zoek naar een Service Manager Private Cloud op basis van 36 uur per week. 

Logius realiseert een Logius Platform dat ontwikkeld en beheerd moet worden. Hiervoor zoeken we een Service Manager. Je bent als Service Manager voor 1 of meerdere Agile/DevOps teams mede verantwoordelijk voor de kwaliteit van de dienstverlening van de producten en diensten bij Logius. Tevens ben je samen met de Product Owner – prestatiedoelstelling van de opdrachthet aanspreekpunt voor afnemers en leveranciers van de dienstverleningsketen. Je behartigt de belangen van de Logius dienstverlening en overziet het grote geheel met de onderstaande uitgangspunten.

Als Service Manager zorg je voor een juiste uitvoering van: Kwaliteit kenmerken en continue service verbetering:

  • Bewaking van kwaliteit kenmerken en non-functional requirements zoals Beschikbaarheid, Onderhoudbaarheid, Performance, Betrouwbaarheid, Schaalbaarheid, Security, Privacy etc.;
  • Monitoring van de werking van ondersteunde ITIL practices, en het initiëren van verbeteringen.

Contractueel afgesproken werkzaamheden:

  • Voortgangsbewaking, kwaliteitsborging, en prioritering voor de levering van diensten volgens de afspraken in SLA’s en DAP’s met afnemers en leveranciers (intern/extern);
  • Overeenkomen van SLA’s en DAP’s met leveranciers en afnemers binnen de keten en het actualiseren hiervan;
  • Operationele/tactische aansturing van de leveranciers in nauwe samenwerking met de contract manager;
  • Bewaken en evalueren van de dienstverlening prestaties. Hiervoor worden leverancier rapportages beoordeeld, en Logius rapportages opgesteld en besproken met de afnemers. Daarnaast worden verbetervoorstellen geïnitieerd en gecoördineerd richting leveranciers.

Financiële werkzaamheden:

  • Het bewaken van budgetten en uitgaven van de Out of Pocket kosten;
  • Input leveren voor de periodieke financiële rapportages ter verantwoording voor de uitgaven van de Out of Pocket kosten in afstemming met de budgetverantwoordelijke;
  • Input leveren bij het opstellen van jaarplannen en jaarlijkse budgetten in samenspraak met de budgetverantwoordelijke.

IB-werkzaamheden:

  • Het inzichtelijk krijgen en beheersen van operationele- en IB-risico’s en de bewaking van benodigde maatregelen;
  • Het (laten) uitvoeren van risicoanalyses;
  • Het begeleiden van security testen.

Achtergrond opdracht:
Binnen de Agile Release Train Platform & Connectiviteit maak je onderdeel uit van een van de teams van de Platformontwikkeling, Connectiviteit en Generieke services. De ART zorgt voor: 

  • Waarborgen van betrouwbaar transport van data voor informatieverwerking tussen overheden en burgers of bedrijven of tussen overheidspartijen onderling, optimaal bestand tegen interrupties en verstoringen.
  • De ontwikkeling van een robuust, schaalbaar, flexibel en wendbaar Logius Platform dat geschikt is voor het hosten van applicaties met moderne applicatiearchitecturen en dat aanvullende services biedt voor bijvoorbeeld geautomatiseerd en geprogrammeerd verloop van code naar productie, monitoring;
  • Implementeren van generieke services op het Logius Platform die door het Federatief Berichtenstelsel gebruikt gaan worden en door andere Logius voorzieningen of overheidsorganisaties. De ART creëert de mogelijkheid om de waarde die Logius biedt meer dan nu betrouwbaar, flexibel en schaalbaar voor de afnemers, burgers en bedrijven te realiseren

​Organisatorische context en cultuur:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel eenbetere dienstverlening, kostenbesparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Afgeronde hbo-opleiding met academische werk en denkniveau;
  • Kennis en ervaring met service (delivery) management ( 3 jr. );
  • Brede (theoretische) kennis van en ervaring met ITIL, Agile, DevOps en ( 3 jr. );
  • Brede (theoretische) kennis van en inzicht in ICT-landschap Rijksoverheid en de markt ( 3 jr. );
  • Ervaring met financiële kant van servicemanagement. ( 3 jr. );
  • Gedegen kennis van Container Platform en Kubernetes;
  • Aantoonbaar ervaring met Platform-as-a-Service en Private Cloud dienstverlening ( 5 jr. );
  • Aantoonbaar ervaring met het werken op basis van de agile/scrum methodiek ( 5 jr. ).

Wensen:

  • Je bent pragmatisch en houdt van dynamiek in je werk;
  • Je kunt goed zelfstandig opereren en bent tegelijkertijd graag onderdeel van een team betrokken professionals;
  • Je beschikt over de nodige overtuigingskracht;
  • Je bent in bezit van functie- gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-06-08 14:37:57



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden