Servicemanager | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2019-0863
Startdatum:
12-09-2019
Verwachte einddatum:
31-12-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
2 Sep 2019 12:00 PM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functie omschrijving

Wij zijn voor Logius op zoek naar een Senior Servicemanager voor 36 uur per week. 

Nederland digitaliseert; burgers en bedrijven kunnen online steeds vaker 24×7 terecht bij publieke organisaties. Logius zorgt ervoor dat digitale dienstverlening voor publieke dienstverleners beschikbaar is en helpt hen deze zo in te richten dat burgers en bedrijven betrouwbaar en eenvoudig zaken kunnen regelen. Logius verbindt publieke en private organisaties door wensen en eisen om te zetten in betrouwbare oplossingen. Om dit te bereiken wordt het gesprek gevoerd met eindgebruikers, klanten en opdrachtgevers. Samen zorgen wij voor een digitale overheid die werkt voor iedereen. De wensen en eisen van mensen en organisaties veranderen voortdurend, ook ten aanzien van de digitale overheid. Daarom wil Logius diensten ontwikkelen met oog voor de eindgebruiker (burgers en bedrijven) en deze aanbieden op een manier die past bij het tempo van een samenleving die nooit stilstaat.

Dit doet Logius door:

  • Regie te voeren op de samenhang binnen de generieke digitale infrastructuur en besluitvorming daarover, met oog voor de eindgebruikers;
  • Alle publieke organisaties te ondersteunen bij het maken van een heldere afweging over hoe middelen het best ingezet kunnen worden;
  • Het leveren van standaard oplossingen voor de digitale overheid en het bundelen van kennis en expertise op dit gebied voor efficiënte dienstverlening. Publieke organisaties kunnen zich zo maximaal richten op hun kerntaken. 

Je bent als Service Manager verantwoordelijk voor de levering van de producten en diensten bij Logius. Tevens ben je het aanspreekpunt voor afnemers en leveranciers van de dienstverleningsketen. Je behartigd de belangen en overziet het grote geheel met de volgende uitgangspunten: 

  • Service Manager;
  • De voortgangsbewaking, kwaliteitsborging, prioritering, e.d. voor de levering van diensten volgens de afspraken in SLA’s en DAP’s met afnemers en leveranciers (intern/extern) binnen de keten bewaakt;
  • SLA’s en DAP’s met leverancier en afnemers binnen de keten zijn opgesteld en zo nodig vernieuwd;
  • De impact over de invoering van ICT-processen (risico’s, kosten, investeringen, randvoorwaarden, normen, veranderingsvermogen, e.d.) wordt bepaald en hierover geadviseerd;
  • Scenario’s, alternatieven, oplossingen en modellen voor de dienstverlening mede ontwikkeld en geïmplementeerd;
  • Afnemers (intern & extern) dienstverlening vraagstukken zijn gecoördineerd en afgestemd met leverende teams en/of leveranciers;
  • Dienstverlening prestaties (aan de hand van management rapportages, team levering rapportages en meetresultaten van leverancier) bewaakt, geëvalueerd, verbetervoorstellen geïnitieerd en gecoördineerd;
  • Dienstverlening binnen de productketen;
  • Scenario’s, alternatieven, oplossingen en modellen voor de dienstverlening zijn ontwikkeld (meerjarig);
  • Producten en diensten zijn volgens SNO/dienstbeschrijving geleverd binnen de keten en ontwikkelen mee naar aanleiding van de vraag uit de keten;
  • Procesmaatregelen ter verbetering van effectiviteit, efficiency of de kwaliteit van de dienstverlening zijn gesignaleerd en hierover advies uitgebracht;
  • Dienstverlening binnen de keten van een product (klant- leverancier(s) – interne organisatie) is zowel intern als extern afgestemd en onderhouden;
  • Input voor meerjarige- productplannen, aansluitplannen en beheerplannen;
  • De kwaliteit en voortgang van de dienstverlening is periodiek gerapporteerd en hierover afgestemd binnen de keten.

Functie eisen

Eisen:

  • Ervaring in soortgelijke rol (min. 5 jaar);
  • Afgeronde HBO opleiding met academische werk en denkniveau;
  • Certificaten ITIL, Agile en SAFe;
  • Kennis en ervaring met service (delivery) management;
  • Brede (theoretische) kennis van en ervaring met ITIL, Agile, DevOps en SAFe;
  • Brede (theoretische) kennis van en inzicht in ICT-landschap Rijksoverheid en de markt;
  • Ervaring met financiële kant van servicemanagement;
  • Je bent beschikbaar vanaf 5 september voor een intake gesprek. 

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-08-29 12:05:47

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden