Specialist beheerder Geo-informatie | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2019-0532
Startdatum:
23-05-2019
Verwachte einddatum:
23-11-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
40
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
2 May 2019 4:00 PM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Provincie Zuid Holland op zoek naar een Specialist beheerder Geo-informatie voor 40 uur per week in Den Haag.

De provincie werkt samen met een groeiend aantal andere overheden en partijen uit de samenleving aan maatschappelijke opgaven, die complex en onderling verweven zijn: het vergroten van de economische concurrentiekracht van de Zuidelijke Randstad via innovatiebevordering, energietransitie, verbetering van de bereikbaarheid, zorg voor een aantrekkelijk vestigingsklimaat door een gevarieerde verstedelijking, het werken aan een vitaal platteland, en het realiseren van natuur- en recreatiegebieden. Data, informatie en kennis zijn anno 2019 een belangrijk productiemiddel voor het realiseren van deze opgaven.

Bureau Bedrijfsinformatie van de afdeling Informatisering & Automatisering faciliteert de organisatie bij het realiseren van haar opgaven door de volgende producten en diensten te leveren:
 Functioneel advies over applicaties (advies over de inrichting en het gebruik van applicaties en systemen)
 Analyseren en visualiseren van informatie (inwinnen, verwerken, analyseren en visualiseren van bedrijfsvoerings- en geo-informatie);
 Functioneel beheer van applicaties
 Regie op informatie (het uitvoeren van beheer werkzaamheden en het borgen van kwaliteit voor bedrijfsvoerings- en geo-informatie);
 Toegankelijk en vindbaar maken van provinciale informatie (intern en extern toegankelijk en vindbaar maken van provinciale bedrijfsvoerings- en geo-informatie middels datawarehouses, portalen, dashboards, viewers en apps). 

Opdracht

Als specialist/beheerder draag je bij aan de werkzaamheden van het team in brede zin. Je draagt zorg voor het beheer van de geo-database, beheert en verwerkt data in de database en verzorgt op verzoek dataleveringen. Daarnaast maak je data toegankelijk via (map)services, ben je in staat geo-informatie te ontsluiten en visualiseren middels o.a. (digitale) kaarten, geo-viewers, dashboards, storymaps en geef je advies over het beheer en gebruik van GIS/Geo-informatie aan zowel de directe collega’s als de gebruikers in de vakafdelingen. Je levert waar nodig een bijdrage aan vernieuwingen van het (geo-)informatielandschap waaronder de ontsluiting en integratie van nieuwe databronnen (o.a. CBS, basisregistraties, big data, realtime data) en de migratie naar een nieuw GIS applicatieplatform. Je stemt af en werkt samen met de andere beheerders en specialisten en waar nodig met applicatie- en systeembeheerders, accountmanagers en leveranciers.

Informatie over de projectomgeving

Afdeling Informatisering & Automatisering

De afdeling Informatisering & Automatisering (I&A) wordt steeds uitgedaagd door externe veranderingen en door interne behoeften en verwachtingen. I&A maakt samen met de provinciale gebruikers en partners keuzes om het gevoelige evenwicht te bewaren tussen de beschikbare middelen en het voorzien in behoeften, vernieuwen en innoveren.

De provincie Zuid-Holland beschikt over een Microsoft omgeving en een gevirtualiseerde desktop omgeving op basis van Citrix.

De afdeling Informatisering & Automatisering kent vijf specifieke aandachtsgebieden:

– Bureau Infrastructuur & Support (BIS). BIS zorgt voor een optimale beschikbaarheid van de ICT infrastructuur (computers, tablets, telefoons) en beheert alle applicaties, het netwerk, de gegevensopslag en de telecommunicatie van de provincie Zuid-Holland.

– Bureau Bedrijfsinformatie (BBI). De provincie Zuid-Holland verwerkt en produceert bij de uitvoering van haar kerntaken heel veel digitale geo- en bedrijfsinformatie. BBI helpt provinciale collega’s bij het beheer en gebruik hiervan. Daarnaast beheert BBI applicaties die door de organisatie worden gebruikt.

– Bureau Documentaire Informatie (BDI). BDI ondersteunt het werk van provinciale medewerkers met middelen om documentaire informatie digitaal te ontsluiten en te beheren. Vindbaar en toegankelijk zijn daarbij belangrijke uitgangspunten. Ook ondersteunt BDI digitale bedrijfsprocessen.

– Bureau Advies & Beleid (BAB). Informatisering & Automatisering is een integraal onderdeel van ieders werk geworden. BAB kijkt samen met provinciale medewerkers hoe alle taken nog beter uitgevoerd kunnen worden en hoe nieuwe IT-oplossingen en innovaties binnen het totaalplaatje van de provincie Zuid-Holland passen.

– Portfoliomanagement (PM). Portfoliomanagement heeft als doel om enerzijds de beschikbare ICT-middelen in te zetten op de, vanuit organisatieperspectief gezien, meest cruciale projecten en anderzijds om de projecten op een zo goed mogelijke manier en conform afspraak uit te voeren.
 

Functie eisen

  • Aantoonbare kennis van en ervaring met ArcGIS Desktop, ArcGIS Server en GeoWeb. 
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met Python en FME. 
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met Portal for ArcGIS/ArcGIS Online en ArcGIS Mobile apps (Collector, Survey123, Workforce). 
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met SQL databases en het beheer daarvan. 
  • Aantoonbare kennis van Scrum/Agile werken. 
  • Aantoonbare kennis van uitvoerende GIS werkzaamheden in het werkveld van beleidsontwikkeling en -uitvoering om voldoende in te kunnen leven in de uitdagingen en issues die in de primaire processen van de organisatie spelen. Omschrijf de manier waarop GIS in overheidsorganisaties wordt gebruikt voor de uitvoering van de werkzaamheden. 
  • HBO werk – en denkniveau (aan te tonen door een afgeronde HBO opleiding of minimaal drie (3) jaar werkervaring op HBO niveau).  Eventuele diploma’s/getuigschriften kunnen worden opgevraagd bij het matchgesprek.
  • Beschikbaar voor een intake op 9 mei 

Aanvullende informatie

De klant vraagt voor deze opdracht een aangepast cv format welke wij de kandidaat toesturen wanneer we over gaan tot een aanbieding.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-04-24 14:37:28

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden