Specialist digitale dienstverlening | Hoofddorp

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Hoofddorp
Aanvraagnummer:
A2019-0396
Startdatum:
01-04-2019
Verwachte einddatum:
01-07-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
20
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
22 Mar 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Wij zijn op zoek voor de gemeente Haarlemmermeer in Hoofddorp naar een specialist digitale dienstverlening voor 20 uur in de week.

Als SPECIALIST DIGITALE DIENSTVERLENING word je onderdeel van het scrumteam e-Formulieren. De volgende niet onuitputtelijke lijst van activiteiten kunnen onderdeel zijn van de gevraagde werkzaamheden:

UX/Gebruikerservaring

  • Analyseert de (digitale) klantreis en persona’s en het organiseren van gebruikerstesten ter verbetering van de digitale dienstverlening;
  • Toetst op toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid;
  • Weegt en stemt wensen en verwachting van (interne) stakeholders af;
  • Beschrijft de draadmodellen en hoe deze onderling navigeren;
  • Maakt gebruik van de juiste tooling (bv sketch);
  • Functioneel ontwerp.

Functionele ontwerpen maken van (complexe) digitale producten

  • Analyseren en interpreteren van gebruikersdata ter verbetering van online producten;
  • Samenwerken en contact onderhouden met inhoudelijk deskundigen, functioneel en technisch beheerders en externe leveranciers;
  • Vertalen van wensen en eisen van gebruikers en stakeholders naar een functioneel ontwerp;
  • Uitwerken van een functioneel ontwerp in een procesbeschrijving voor aanvraag van een digitaal product;
  • Testen van het werk van ontwikkelaars;
  • Documenteren van de oplossing na akkoord klant;
  • Assisteren van de productowner bij de intake van opdrachten;

Adviseren.

  • Adviseren op tactisch niveau over gemeentelijke (digitale)dienstverlening
  • Vertalen van strategisch advies naar een tactisch plan van aanpak en operationele stappen;
  • Adviseren over en optimaliseren van gebruiksvriendelijke e-Formulieren en online producten;
  • Adviseren over omni-channel strategieën, cross-channel inzet van (online) kanalen en koppeling met back office systemen.

Functie eisen

Harde eisen:

  • HBO werk- en denkniveau; 
  • Minimaal 3-5 jaar ervaring op het gebied van digitale dienstverlening in een klantgerichte organisatie;
  • Minimaal een jaar ervaring met de ontwikkeling van e-Formulieren;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Bijhouden van in- en externe ontwikkelingen en wet- en regelgeving met betrekking tot digitale dienstverlening;
  • Affiniteit met ICT en ervaring met HTML en CMS;
  • Ervaring met een agile (iteratieve) manier van werken (scrum);
  • Kennis van de juiste tooling (analytics, ontwerp);
  • Minimaal 2 referenties kunnen doorgeven welke ook gebeld mogen worden.

Aanvullende informatie

Opmaak cv:

  • In het Nederlands;
  • In Word;
  • Maximaal 5 pagina;s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-03-21 10:19:23



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht