Specialist SCCM ICT (2 FTE) | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0827
Startdatum:
01-09-2019
Verwachte einddatum:
31-08-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
7 Aug 2019 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Marco Buitenhuis
Telefoonnummer:
06-29602668

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar 2 Specialisten SCCM ICT voor 36 uur per week. 

Functieomschrijving:
Eind 2016 is door het programma ICT Centraal de migratie van alle ca. 17.000 medewerkers van de Gemeente Amsterdam naar 1 gemeenschappelijk platform, namelijk de Amsterdamse Digitale Werkomgeving (ADW), afgerond. Tijdens deze migratie is de ADW doorontwikkeld om alle medewerkers te kunnen ondersteunen met een schaalbaar, flexibel, consistent en stabiel platform. Eind Q1 2017 maken alle medewerkers gebruik van dit nieuwste platform, namelijk ADW 2.0, dat gebaseerd is op Citrix XenDesktop 7.8 Hosted Shared Desktop. Om de migratie niet te compliceren c.q. te vertragen zijn een aantal upgrades uitgesteld en daarnaast zijn gedurende de migratie nieuwe wensen geuit. Het doel voor komende periode is om de uitgestelde upgrades op te pakken: aangaande upgraden naar de meest recente besturingssystemen Windows Server 2016 en Windows 10 en de wensen t.a.v. nieuwe functionaliteit in te vullen om zodoende een modern platform te bieden die aan de eisen/wensen van de Gemeente voldoet en door de bestaande beheerorganisatie onderhouden kan worden.
De Specialist SCCM is verantwoordelijk voor de oplevering van de product deliverables die verband houden met de images voor de verschillende landingsplatformen die middels SCCM worden gedeployed. Tevens is de gevraagde SCCM specialist verantwoordelijk voor de upgrade van de applicatie SCCM.

Werkzaamheden:
LCM van de applicatie SCCM

Mede opstellen functioneel ontwerp landingsplatformen.

  • Mede opstellen Technisch Ontwerp landingsplatformen;
  • Maken van installatie documentatie van images;
  • Mede opstellen van beheer scenario, productieplan en beheerdocumentatie;
  • Ontwikkelen nieuwe landingsplatformen conform OTAP Proces in OT;
  • Begeleiden installatie images door beheerorganisatie conform OTAP Proces in A en P;
  • Technisch testen nieuwe images;
  • Begeleiden functioneel acceptatie testen nieuwe images;
  • Begeleiden productie acceptatie testen nieuwe images;
  • Overdracht naar beheerorganisatie;
  • Indienen wijzigingsverzoeken;
  • Incidentenbeheer;
  • Troubleshooting images / werkplekken.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals ICT, sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.
De directie ICT is onderdeel van het cluster Interne Dienstverlening en is verantwoordelijk voor het leveren van een toekomst vaste, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur (netwerk, datacenters, werkplekken, technisch applicatiebeheer en telefonie) voor de gemeente Amsterdam. Daarmee vormt de ICT-infrastructuur een stabiele basis voor de gemeentelijke informatievoorziening en waar nodig die van haar ketenpartners waarlangs producten en diensten worden geleverd aan burgers, bedrijfsleven en publieke organisaties.
Directie ICT bestaat uit drie onderdelen: ICT Operations, CIO Office en Ondersteuning Primair Proces. De afdeling ICT is gehuisvest aan de Cruquiusweg 5 te Amsterdam.
 
Competence Center Werkplek + KA  (onderdeel van ICT Operations)  bestaat uit meerdere teams en is verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen en operationeel houden van een aantal essentiële onderdelen van de Amsterdamse ICT-infrastructuur die bestaat uit een werkterrein met vele onderlinge samenhangende activiteiten.

  • Team Desktop services: ADW (Citrix), McAfee, Print- file management, DFS, policies, FileShare, AppV infrastructuur;
  • Team Mail services: Exchange en Skype for Business;
  • Team Packaging: Technisch applicatiebeheer van de  frontend application, intake, quality Assurance en test management;
  • Team Imaging: Patch management, software distributie (PVS), task sequence server en werkplek;
  • Team UAS: Users &  Acces (identity) management, certificatenbeheer;
  • Team processen: Problem- change- incident- release (LCM)- en product coördinatie.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Minimaal 1 relevante referentie (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau met een informatietechnologie of technische achtergrond opgedaan door relevante werkervaring en/of een minimaal behaald HBO diploma. Dit moet duidelijk blijken uit het toegevoegde CV;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met Windows en Desktop Deployment middels SCCM;
  • In de afgelopen 3 jaar gewerkt als specialist op het gebied van SCCM;
  • Ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen m.b.t. SCCM;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met het zelfstandig werken in een projectteam;
  • Minimaal 5 jaar ervaring met het werken binnen een beheeromgeving/regime volgens ITIL framework en met deployment van applicaties in MSI of App-V vorm middels SCCM.
    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met het configureren en beheren van applicaties met RES Workspace Manager. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Ervaring met een Citrix XenDesktop omgeving, Citrix provisioning en met Scripting ( CMD, VBS, Powershell). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • In het bezit van Microsoft Certified – Administering and Deploying System Center 2012 Configuration Manager;
  • In het bezit van Microsoft Certified – Enterprise Administrator Windows 2008R2 of hoger;
  • Je bent beschikbaar in week 33/34 voor een intake gesprek. 

Wensen:

  • Minimaal 5 jaar ervaring met het installeren, configureren en beheren van verscheidene applicaties;
  • Ervaring met rapporteren en vooruitplannen ten aanzien van zijn deel van het project;
  • Je bent in staat het goed kunnen overdragen van kennis en vastlegging hiervan;
  • Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Ervaring met SCCM upgrade bij grote organisaties (5000+).

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-07-30 10:29:14

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden