SPOED: PMO | Zeist

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Zeist
Aanvraagnummer:
A2019-0453
Startdatum:
08-04-2019
Verwachte einddatum:
30-06-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
4 Apr 2019 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Wij zijn voor Achmea op zoek naar een PMO voor 36 uur per week. 

Ten behoeve van een groot Programma (prospect) zijn we opzoek naar een Programma PMO.
Je ondersteund als PMO een programma als het portfolio. Daarnaast toetst het PMO de voortgang en het nakomen van de afspraken door de onderliggende entiteiten.
Als PMO ben je verantwoordelijk voor de vastlegging van verander verzoeken t.b.v. van het programma binnen IT & Change.
Je werkt nauw samen met de PPO die zich dagelijks bezig houd met het bewaken, identificeren, classificeren van nieuwe, lopende, projecten en changes binnen OCR.
Je kunt en durft projectmanager, transitiemanager en medewerkers die change aan te spreken op hun manier van werken en hoe ze invulling geven aan het proces.

  • Je rapporteert aan de Programmamanager en manager IT & Change je denkt mee en komt proactief met verbeter initiatieven;
  • Je ondersteunt de Management en Projectmanager;
  • Je denkt mee in potentiele verbeteringen en geeft daar invulling aan waar mogelijk. 

Rol beschrijving:

  • Inrichten en voeren van een portfolio-, programma- en projectadministratie;
  • Beheren van de integrale projectplanning in de daarvoor gebruikte planningssoftware;
  • Opstellen en bijhouden van financiële rapportages en budgetbewaking;
  • Registreren en opstellen van actielijsten, issue logs, RfCs (requests for changes), risicoanalyses, besluiten en overige wijzigingen;
  • Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures;
  • Onderhouden van capaciteit- en resourceplanning en afhandelen van inhuur van externe medewerkers (flexibele schil);
  • Opstellen van periodieke management- en voortgangsrapportages (planning en financiën);
  • Signaleren van project issues (onder andere: planning, financiën, kwaliteit en resources) en het doen van voorstellen voor oplossingen;
  • Verzorgen en verbeteren van communicatie naar portfolio-, programma- en projectleden en overige stakeholders;
  • Opzetten, beheren en bewaken van projectdossiers;
  • Assisteren van projectmanagers en PPO bij het structureren van projecten;
  • Notuleren van overleggen;
  • Het organiseren van bijeenkomsten, bila’s, team meetings, etc.;
  • Het reserveren van vergaderruimtes;
  • Bewaken van de langere termijn projecten / change kalender rekening houdend met de afhankelijkheden onderling;
  • Voorbereiden meetings van de Project Steering Comité, inclusief ondersteunen in het opstellen van besluitstukken, en vervullen van secretaris rol tijdens deze meetings;
  • Je bereid voor de besluitvorming inzake de prioritering van als business change en voor projecten richting de Project Sturing Comité (PSC).

Afdelingsinformatie:
Achmea Investment Management beheert meer dan € 140 miljard, op het gebied van Pensioen- en vermogensbeheer en telt ruim 200 medewerkers.

1 december 2018 is de Operationeel Control en Reporting (OCR) afdeling gereorganiseerd, waarbij we nu in de implementatiefase zitten. IT & Change is een afdeling van ongeveer 30 FTE groot verantwoordelijk Change en Run. PPO is een onderdeel van Change.

Functie eisen

  • Een beschikt over HBO werk en denkniveau;
  • Je hebt ervaring met de rol PMO op het scheidingsvlak IT & Business;
  • Je bent met minimaal 2 jaar relevante werkervaring in het PMO vak;
  • Je vindt het leuk om dingen te bedenken, uit te werken en vorm te geven;
  • Je hebt een stevige persoonlijkheid;
  • Je hebt affiniteit met processen maar ook met de invulling daarvan;
  • Je beschikt over een handen uit de mouwen mentaliteit;
  • Je hebt structuur en bent accuraat, waarbij je in staat bent om hier op te sturen;
  • Je bent ITIL en Prince 2 gecertificeerd en beschikt over voldoende werkervaring met deze methodieken;
  • Je beschikt over meerdere communicatie stijlen;
  • Je hebt affiniteit met projecten en applicatie ontwikkeling;
  • Je hebt affiniteit met vermogensbeheer / assetmanagement. 

Competenties:

  • Analytisch;
  • Stressbestendig;
  • Leergierig;
  • Teamspele;
  • Vindt het leuk om continu met verbeteringen bezig te zijn.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-04-03 05:35:28

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden