Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

SPOED: Projectleider / Projectmanager | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
2832
Startdatum:
17-12-2018
Verwachte einddatum:
31-03-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
12-12-2018 07:00
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Wij zijn voor de RVO met spoed op zoek naar een Projectleider voor 36 uur in de week. 

Jij bent een ervaren projectmanager die op het gebied van Informatievoorziening (IV) zijn sporen heeft verdiend. Je bent oprecht trots op de resultaten die je hebt gehaald met je team. En ook met de ontwikkeling die jezelf hebt doorgemaakt. Je hebt een visie op het managen van projecten. Wij zoeken een projectmanager die de schouders wil zetten onder IV-oplossingen voor onze opdrachtgevers, klanten en medewerkers.

Wat zoeken wij:
De ambitie van RVO is om de toonaangevende overheidsdienstverlener van Nederland te zijn. Om dat te bereiken wordt – veelal projectmatig – hard gewerkt aan optimale geautomatiseerde ondersteuning van de dienstverlening. Wij zoeken een projectmanager die zijn vak verstaat, die weet wat gedegen projectvoorbereiding, uitvoering en implementatie inhoudt. Ervaring met Agile werken is daarbij een must. Je hebt aantoonbare ervaring met digitalisering van Klantgerichte en data-gedreven dienstverlening. Als projectleider ben jij in eerste instantie verantwoordelijk voor:

  • Projectvoorbereiding en planvorming conform geldende projectmanagementafspraken binnen RVO;
  • Afstemming met de opdrachtgever over prioriteitstelling, inrichting van de governance en bemensing van de projectorganisatie;
  • Ontwikkelen van een aanpak (Projectopdracht, Plan van aanpak/PID en –begrotingen).

En vervolgens bij opdracht tot uitvoering:

  • Dagelijkse aansturing van de projectmedewerkers vanuit RVO en de ICT (software) delivery organisatie (DICTU of eventuele andere leveranciers);
  • Verantwoordelijkheid voor de scopedriehoek tijd, geld en resultaat (kwaliteit) en risicomanagement;
  • Opstellen van periodieke rapportage, verantwoording en decharge;
  • Afstemmen van de projectdeliverables met de betreffende product owners, gebruikers en andere stakeholders;
  • Het inrichting en actualisering van het projectdossier, inrichting van werkzaamheden conform Toolbox Projectmanagement RVO.

Je wordt gewaardeerd als teambuilder, je motiveert en inspireert je collega’s. Als projectmanager ga je de uitdaging aan om samen met onze externe ICT-leverancier resultaten neer te zetten. Je weet hoofd- en bijzaken te scheiden en kunt dat ook overbrengen aan je team. Je kent het werken bij grote overheidsorganisaties en laat je niet uit het veld laat slaan als de bureaucratie tegen lijkt te zitten.

Achtergrond opdracht:
De ambitie van RVO is om de toonaangevende overheidsdienstverlener van Nederland te zijn. Om dat te bereiken wordt – veelal projectmatig – hard gewerkt aan optimale geautomatiseerde ondersteuning van de dienstverlening. Binnen de afdeling Informatie- en Procesmanagement is daartoe behoefte aan een projectleider AMRI. De huidige ICT ondersteuning van krediet- en garantieregelingen moet worden vervangen worden door een nieuw ICT systeem. Hiervoor is het project AMRI gedefinieerd dat in 2016 is gestart. Het project implementeert AXEL, een frontoffice portaal voor aanvragen voor kredieten, garanties en risicokapitaal door fondsmanagers (kredieten, kapitaal) en bankmedewerkers (garanties) via e-herkenning en FIA, een backoffice systeem, waarin de aanvraag verder wordt behandeld (via workflow). Deze applicaties worden gekoppeld aan diverse generieke koppelvlakken van RVO, zoals systeem voor toegangsverlening, relatiebeheersysteem en financieel systeem.

Functie eisen

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring bij een grote overheidsorganisatie in de rol van projectleider (KO);
  • Minimaal 5 jaar heb je ervaring met inrichting van processen gericht op dienstverlening aan klanten(KO);
  • Je hebt minimaal 3 jaar kennis en ervaring met verandermanagement (KO);
  • Je hebt minimaal 4 jaar kennis en ervaring met de combinatie van IPMA / Prince2 en Scrum / Agile(KO).

Gewenste competenties:

  • Verbinder tussen business cq IV-organisatie en project;
  • Communicator die stakeholders in woord en beeld meeneemt en de verandering stapsgewijs begeleidt;
  • Betrokken teambuilder die het beste uit de teamleden haalt door te motiveren en te waarderen;
  • Heeft focus: resultaatgericht, weet van aanpakken, straalt geloof uit;
  • Is procesbewaker: zorgt dat opdrachtgever stuurt, legt besluiten voor en is proactief;
  • Zorgt voor een haalbare fasering.

Is in control:

  • Effectief (belang, doel en bijdrage aan de organisatie, verwachtingen gemanaged);
  • Realistisch, efficiënt (Richten: tijd, geld, kwaliteit, resultaat);
  • Overzicht (Inrichten: structuur, aanpak, mijlpalen, bemensing);
  • Voorspelbaar, bewaakt (issues, risico’s, leerpunten, logboek);
  • Zorgvuldig (rapportage, administratie op orde).

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2018-12-11 10:39:59



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht