SPOED: Release Train Ondersteuner | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0681
Startdatum:
04-01-2021
Verwachte einddatum:
30-06-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
9 Dec 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor Logius op zoek naar een Release Train Ondersteuner op basis van 36 uur per week.

Als RTO sta jij aan de basis van het succesvol functioneren van een Agile Relaise Train (ART) binnen een SAFe werkomgeving. Je levert op verschillende gebieden ondersteuning aan de Trojka bestaande uit een Product Manager, Release Train Engineer en System Architect, daarnaast ondersteun je ook de Scrum teams binnen een ART. Dit betekent in de praktijk dat je een ART helpt met inkoop, financiën, relevante rapportages en het organiseren van bijeenkomsten. Denk daarbij aan taken als: verplichtingen; afstemmen van werk.

Achtergrond opdracht:
Nederland digitaliseert; burgers en bedrijven kunnen online steeds vaker 24×7 terecht bij publieke organisaties. Logius zorgt ervoor dat digitale dienstverlening voor publieke dienstverleners beschikbaar is en helpt hen deze zo in te richten dat burgers en bedrijven betrouwbaar en eenvoudig zaken kunnen regelen. Logius verbindt publieke en private organisaties door wensen en eisen om te zetten in betrouwbare oplossingen. Om dit te bereiken wordt het gesprek gevoerd met eindgebruikers, klanten en opdrachtgevers. Samen zorgen wij voor een digitale overheid die werkt voor iedereen. De wensen en eisen van mensen en organisaties veranderen voortdurend, ook ten aanzien van de digitale overheid. Daarom wil Logius diensten ontwikkelen met oog voor de eindgebruiker (burgers en bedrijven) en deze aanbieden op een manier die past bij het tempo van een samenleving die nooit stilstaat.

Dit doet Logius door:

  • Regie te voeren op de samenhang binnen de generieke digitale infrastructuur en besluitvorming daarover, met oog voor de eindgebruikers;
  • Alle publieke organisaties te ondersteunen bij het maken van een heldere afweging over hoe middelen het best ingezet kunnen worden;
  • Het leveren van standaard oplossingen voor de digitale overheid en het bundelen van kennis en expertise op dit gebied voor efficiënte dienstverlening. Publieke organisaties kunnen zich zo maximaal richten op hun kerntaken.

Organisatorische context en cultuur:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel eenbetere dienstverlening, kostenbesparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden. De directie Productiehuis zorgt voor het beheer en de doorontwikkeling van alle voorzieningen en de infrastructuur van Logius volgens de Scaled Agile Framework (SAFe) methodiek. In het Productiehuis zijn drie Agile Release Trains: Authenticatie & Portalen, Gegevensuitwisseling en Platform & Connectiviteit. Samen met de directie Strategie & Regie en de directie Bedrijfsvoering & Organisatieontwikkeling wordt het afgestemde portfolio waargemaakt. Samenwerking binnen Logius is daarom essentieel. Denk bijvoorbeeld aan samenwerking tussen architecten en samenwerking tussen productmanagers, inkoop en portfolio- en relatiemanagement. We zorgen zo gezamenlijk voor een maximale toegevoegde waarde van onze dienstverlening.

Op basis van je brede kennis en je flexibiliteit draag je continue bij aan het ontwikkelen en beheren van de voorzieningen en de infrastructuur. In het Productiehuis werken ongeveer 250 enthousiaste medewerkers, die zijn ingedeeld in kennisteams.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Afgeronde HBO opleiding;
  • Minimaal 3 à 5 jaar ervaring als Projectondersteuner (PMO) / Release;
  • Train Ondersteuner (RTO);
  • Je hebt 3 jaar ervaring met inkoop en financiën;
  • Minimaal 3 à 5 jaar ervaring ervaring met verslaglegging en rapportages maken;
  • Agile/SAFe.

Wensen:

  • Competenties: – Klantgerichtheid; – Analyseren; – Omgevingsbewustzijn; – Plannen en organiseren; – Voortgangscontrole; – Nauwkeurig; – Affiniteit met IT; – Affiniteit en/of ervaring binnen de overheid (digitalisering).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-12-08 12:12:47

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden