Teammanager | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0589
Startdatum:
01-01-2021
Verwachte einddatum:
30-06-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
5 Nov 2020 10:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor SSC-ICT op zoek naar een Teammanager op basis van 36 uur per week. 

Als teammanager geef je leiding aan 2 afzonderlijke teams, te weten de teams PPMO en IT Tooling. Beide teams bestaan uit specialisten met specifieke rollen en opdrachten. Als teammanager heb je, naast jouw leidinggevende competentie, inhoudelijke ervaring op genoemde gebieden en help je de medewerkers verder bij hun werkzaamheden. De teams zelf zijn zeker geen gespreid bed en volop in ontwikkeling.

Werkzaamheden:

  • Operationeel aansturen van het PPMO team en het team IT-Tooling;
  • Deelnemen aan de Portfolio Teams bij de klant;
  • Aansturen Portfolioproces;
  • Voorbereiden portfolio boards.

Achtergrond Opdracht:
Het team Project Portfolio Management Office is verantwoordelijk voor:

  • Opstellen van, bewaken van en rapporteren over het projectportfolio binnen SSC-ICT op strategisch, tactisch en operationeel niveau;
  • Ondersteunen van de Portfolioboard bij de implementatie van project portfolio management, onder meer door het inzetten van een (prioriterings)proces dat ervoor zorgt dat de strategische doelen worden behaald en resources optimaal worden ingezet;
  • Ontwikkelen en beheren van governance, tooling, methoden en technieken voor programma- en projectmanagement en quality assurance;
  • Ontwerpen, implementeren en continu verbeteren van het programma- en projectenproces voor SSC-ICT;
  • Het ontwikkelen, beheren en continu verbeteren van rapportages en dashboards met de benodigde stuurinformatie;
  • Identificeren en ontwikkelen van kennis en competenties van de organisatie op het gebied van portfolio management en projectmatig werken. Specifiek het ontwikkelen van kennis en competenties op het gebied van Agile werken;
  • Ondersteunen van teams met uitvoering van programma- en projectmanagement en quality assurance;
  • Het uitvoeren van diepgaande project controlls cq health checks op de projecten en hierin optreden als autoriteit voor de hele organisatie SSC-ICT;
  • Beheersen van integrale planning en afhankelijkheden.

Het team IT-Tooling is verantwoordelijk voor:

  • Ontwikkelen van praktische diensten ter bevordering van (agile) samenwerking (bijv.Jira);
  • Doorontwikkelen van praktische diensten ter bevordering van samenwerking Beheren van reeds ontwikkelde diensten (totdat overdracht mogelijk is);
  • Aansturen van stagiaires voor concrete opdrachten Ontwikkelen van diensten die efficiëntie en kwaliteit bevorderen (bijv. CI/CD straat);
  • Doorontwikkelen van diensten die efficiëntie en kwaliteit bevorderen (bijv. Gitlab ipv Bitbucket; Dockers);
  • Nieuwe methodieken / werkwijzes introduceren en faciliteren (designsprints, source code reviews, API gateway).

Organisatorische context en cultuur:
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT- diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU- voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Bestuurlijke informatica: Bachelor in Bedrijfskundige informatica of vergelijkbare afgeronde opleiding;
  • MoP Foundation en Practitioner: Portfolio Management;
  • Prince 2;
  • Minimaal 5 jaar ervaring in Portfoliomanagement in een grote en complexe omgeving;
  • Minimaal 5 jaar ervaring in het managen van PMO professionals;
  • Minimaal 2 jaar ervaring in het managen van ICT professionals.

Wensen:

  • Competenties: – Uitstekend Analytisch vermogen; – Goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden; – Bekwaam in organiseren, faciliteren, monitoren en plannen; – Goed inzicht in financiële administratie; – Resultaatgericht; – Delegeren; – Teamvorming; – Stakeholdermanagement (inzicht in diverse belangen); – Presentatietechnieken;
  • Kennis van en ervaring met JIRA.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op donderdag 12-11-2020. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-11-04 08:38:12



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden