Teammanager Project Portfoliomanagement Office | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2019-1027
Startdatum:
20-01-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
9 Dec 2019 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Wij zijn voor SSC-ICT op zoek naar een Teammanager Project Portfoliomanagement Office voor 36 uur in de week in Den Haag.

Werkzaamheden

• Operationeel aansturen van het PPM team

• Deelnemen aan de Portfolio Teams bij de klant

• Aansturen Portfolioproces

• Voorbereiden Portfolioboards
 

De afdeling Portfolio Management Office is verantwoordelijk voor:  Opstellen van, bewaken van en rapporteren over het projectportfolio binnen SSC-ICT op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Ondersteunen van de Portfolioboard bij de implementatie van project portfolio management, onder meer door het inzetten van een (prioriterings)proces dat ervoor zorgt dat de strategische doelen worden behaald en resources optimaal worden ingezet. Ontwikkelen en beheren van governance, tooling, methoden en technieken voor programma- en projectmanagement en quality assurance. Ontwerpen, implementeren en continu verbeteren van het programma- en projectenproces voor SSC-ICT. Het ontwikkelen, beheren en continu verbeteren van rapportages en dashboards met de benodigde stuurinformatie. Identificeren en ontwikkelen van kennis en competenties van de organisatie op het gebied van portfolio management en projectmatig werken. Specifiek het ontwikkelen van kennis en competenties op het gebied van Agile werken. Ondersteunen van teams met uitvoering van programma- en projectmanagement en quality assurance. Het uitvoeren van diepgaande project controlls cq health checks op de projecten en hierin optreden als autoriteit voor de hele organisatie SSC-ICT. Beheersen van integrale planning en afhankelijkheden.

Functie eisen en wensen

Eisen:

  1. Bachelor in Bedrijfskundige informatica of vergelijkbare afgeronde opleiding. 
  2. MOP Foundation en Practitioner
  3. Prince2 certificering
  4. Ervaring in Portfoliomanagement in een grote en complexe omgeving. (5 jaar)
  5. Ervaring in het managemen PMO professionals

Wensen

  1.  Uitstekend Analytisch vermogen;
  2.  Goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden;
  3.  Bekwaam in organiseren, faciliteren, monitoren en plannen;
  4.  Goed inzicht in financiële administratie;
  5.  Resultaatgericht
  6.  Delegeren
  7.  Teamvorming
  8.  Stakeholdermanagement (inzicht in diverse belangen)
  9.  Presentatietechnieken

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-12-05 06:36:55



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden