Technisch aansluitcoördinator | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2019-0975
Startdatum:
17-12-2019
Verwachte einddatum:
30-05-2020
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
19 Nov 2019 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functie omschrijving

Wij zijn voor Logius op zoek naar een Technisch Projectleider voor 36 uur per week. 

Opdrachtbeschrijving:
Als technisch aansluitcoördinator werk je voor het programma Machtigen. Binnen het programma wordt momenteel gewerkt aan het realiseren van een digitale oplossing voor wettelijke vertegenwoordiging. Dat kan bijvoorbeeld een ouder zijn die van een minderjarig kind het medisch dossier wil inzien, maar ook een bewindvoerder die namens een – prestatiedoelstelling van de opdrachtcliënt een aanvraag doet voor de bijzondere bijstand. In deze functie bied jij intensieve ondersteuning bij de aansluiting van organisaties op de ontwikkelde system-to- system gegevensverwerking van Machtigen. Jij bent de spil tussen onze gebruikers (burgers en bedrijven in Nederland, de publieke dienstverleners (zoals gemeenten en ziekenhuizen) en hun ICT-leveranciers. In deze zelfstandig coördinerende functie ben je in staat tijdens complexe trajecten mensen met elkaar te verbinden en eventuele belangentegenstellingen te overbruggen. Je overziet de gehele keten, je zoekt samen met de klanten en leveranciers naar passende oplossingen en je houdt jezelf staande in tijdskritische situaties. In deze functie bezoek je regelmatig onze klanten, voor het geven van informatiesessies of voortgangsoverleggen. Jij bent voor hen het aanspreekpunt voor aansluiten en/of migraties naar een nieuw koppelvlak of uitbreiding van een berichtensoort.

Achtergrond opdracht:
Alle publieke dienstaanbieders in Nederland moeten een machtigingsoplossing kunnen aanbieden aan iedereen die veilig en toegankelijk gebruik wil (laten) maken van hun producten en diensten. Het programma Machtigen van Logius ontwikkelt en realiseert hiervoor een overheidsbrede machtigingsvoorziening waar dienstaanbieders op aan gaan sluiten. Door deze voorziening te implementeren maken dienstverleners met een publieke taak het mogelijk: voor wettelijke vertegenwoordigers om veilig digitaal zaken te regelen voor een ander; voor burgers, professionals en organisaties om eenvoudig een machtiging digitaal te registeren, te activeren en te gebruiken.

Organisatorische context en cultuur:
Eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Met als doel eenbetere dienstverlening, kostenbesparing en administratieve lastenverlichting. Daar gaat de overheid voor. Logius vervult hierin een centrale en leidende rol met oog voor de samenhang in de infrastructuur van de e-overheid. Logius is de dienst digitale overheid en onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De diensten en standaarden van Logius zijn voor de gehele overheid ontwikkeld. Logius is verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en de overheidsbrede toepassingen van deze diensten en standaarden.

Functie eisen en wensen

Harde eisen:

  • HBO+ of WO werk en denkniveau (bij voorkeur op het gebied van informatiekunde, informatica of bestuurskunde) (5 jr.);
  • Aantoonbare ervaring in ICT-ondersteuning bij implementatietrajecten of aansluittrajecten, bij voorkeur in omgevingen binnen de (Rijks)overheid. (3 jr.);
  • Ervaring met en kennis van Agile ontwikkelframeworks zoals Scrum en SAFe. (1 jr.);
  • Je bent in het bezit van functie-gerelateerde (SAFe-Agile) certificeringen of bent bereid deze op korte termijn te behalen.

Wensen

  • In staat zijn om complexe materie op eenvoudige wijze toe lichten;
  • Omgevingsbewust, Klantgericht en Resultaatgericht Teamplayer, analytische vaardigheden, samenwerken, organisatiebewust, verbinden, probleemoplossend, planmatig werken en organiseren, proactief, flexibel;
  • Kennis op het gebied van informatiebeveiliging en normen zoals BIR en ISO27001;
  • Kennis van en ervaring met Confluence en Jira;
  • Kennis op het gebied van TLS en PKI-overheid;
  • Ervaring met ICT-beheerprocessen en services (ITIL, BiSL). Kennis en ervaring met authenticatie en identificatieprocessen;
  • Ervaring met webapplicaties, webservices en webrichtlijnen. Kennis op het gebied van communicatiestandaarden zoals SOAP, SAML, XML en encryptie.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-11-13 10:26:51

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden