Pitstop voor succes
ICT detachering & recruitment

Technisch beheerder IAM | Amsterdam

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0032
Startdatum:
01-02-2019
Verwachte einddatum:
01-12-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
21 Jan 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Technische Beheerder voor 36 uur in de week. 

Als technisch beheerder ben je verantwoordelijk voor het optimaal beheren van het NETIQ domein, de bijhorende componenten en het ondersteunen van een aantal verbetertrajecten. Je bent in staat verbetervoorstellen te schrijven, hierover te informeren en overtuigen. Met een klantgerichte werkwijze zorg je ervoor dat toegangssystemen functioneren conform de gestelde prestatiekenmerken.

Werkzaamheden:

  • Beheer omgevingen ten behoeve van het synchroniseren van identiteiten tussen lokale netwerkdirectories van diensten;
  • Oplossen incidenten/storingen (2e lijns);
  • Voeren van gedegen lifecycle management op de gehoste infrastructuur;
  • Voeren van gedegen lifecycle management op Identiteiten;
  • Wijzigingsverzoeken realiseren, met name nieuwe aansluitingen op de Access Manager (ontsluiten applicatie/informatiesysteem aan gebruikers);
  • Beheren documentatie;
  • Het begeleiden van het ontwerpen, de realisatie en de implementatie van de koppeling tussen IAM en systemen op basis van SAML.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
De directie ICT verzorgt voor de gemeente Amsterdam de standaard ICT. De medewerkers hebben een gestandaardiseerde Amsterdamse Digitale Werkomgeving (ADW) en kunnen bij rve ICT terecht voor ondersteuning. Daarmee is de rve ICT dé ICT serviceorganisatie voor alle clusters en stadsdelen in Amsterdam. Zo ontstaat er eenheid in de ICT, verbetert de informatievoorziening en gaan we effectief en efficiënt om met onze middelen.
 
Het User Access en Identity  Services team is een van de teams binnen Competence Center Werkplek en Kantoorautomatisering en is verantwoordelijk voor het beheer van de Novell (NetIQ) Identity en Access Management omgeving van Gemeente Amsterdam beter bekend als de IAM Service. De IAM service biedt medewerkers een beveiligde toegang tot informatiesystemen door middel van authenticatie, autorisatie en encryptie van dataverkeer tussen werkstation en informatiesysteem. Daarnaast geeft het UAS Team advies aan nieuwe projecten/aansluitingen die gebruik willen maken van de IAM Service. Belangrijke ontwikkeling binnen Gemeente Amsterdam is het centraliseren van de ICT. Vooral de uitrol van de Amsterdamse Digitale Werkplek (ADW) heeft grote raakvlakken met de IAM omgeving. Tevens zijn er verbeteringen van de huidige IAM omgeving noodzakelijk als gevolg van de mitigerende maatregelen in het kader van de risico analyse Fraude- en Integriteitsschendingen.

Functie eisen

  • Je bent beschikbaar vanaf 1 februari voor 36 uur per week (KO);
  • Je bent beschikbaar voor het intakegesprek wat zal plaatsen vinden in de week van 28 januari aanstaande (KO);
  • Je dient minimaal 1 relevante referentie te vermelden in je CV (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie (KO);
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam (KO);
  • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau met een informatietechnologie of technische achtergrond opgedaan door relevante werkervaring en/of een minimaal behaald HBO diploma (KO);
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het zelfstandig werken in een projectteam (KO);
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met PowerShell-scripting en automated administration (KO);
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in het werken binnen een beheeromgeving volgens ITIL framework, is een pré;
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare kennis en ervaring met het beheren van Access & Identity management, is een pré.

Competenties:

  • Communicatief vaardig;
  • Doel- en resultaatgerichte instelling;
  • Probleemoplossend vermogen;
  • Plannen en organiseren;
  • Overdragen van kennis en de vastlegging hiervan.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-01-10 09:59:00



Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
Sleep je bestanden hierheen, of klik hier om ze te selecteren Kies bestand
Maximale uploadgrootte: 67.11MB
Status : Gesloten

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht