Technisch Consultant Digitalisering | Amstelveen

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amstelveen
Aanvraagnummer:
A2020-0407
Startdatum:
07-09-2020
Verwachte einddatum:
31-12-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
27 Aug 2020 7:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Gemeente Amstelveen op zoek naar een Senior Technisch Consultant op basis van 36 uur per week. 

Opdrachtomschrijving:
De organisatie van de gemeente Amstelveen maakt een ontwikkeling door, waardoor de informatievoorziening anders wordt ingericht. Het doel is volledige digitalisering en verregaande automatisering. De voorbereiding en uitvoering voor deze transitie wordt gedaan door het programma Digitale Transformatie en moet in 2020 tastbaar maatschappelijke resultaten opleveren. Ter versterking van het programmateam is er behoefte aan een senior technisch consultant, die de volgende taken op gaat pakken:

  • Vertalen van businesswensen naar requirements;
  • Advies over ICT- vraagstukken en verbeteringstrajecten aan management en stakeholders;
  • Aansturen van een team ICT specialisten voor het uitrollen van hardware;
  • Begeleiden van uitvoeringsprojecten;
  • Sparringpartner voor projectleiders;
  • Technisch projectleider van deelprojecten (zoals scanstraat inrichten en siem/soc inrichten);
  • Vernieuwing en verbetering ICT contracten voorbereiden.

Kandidaatomschrijving:
De ideale kandidaat is een ervaren technisch consultant met ruime ervaring op het gebied van digitalisering in een bestuurlijke omgeving met een grote ICT component.

  • Sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling;
  • Met het aansturen van een team ICT specialisten voor het uitrollen van hardware binnen een gemeente;
  • Ervaring met (technisch) advies en rapportage aan management in een bestuurlijke omgeving;
  • Weet doelen onder tijdsdruk goed te managen;
  • Kennis van en ervaring met het inrichten van een scanstraat;
  • Ervaring met agile werken;
  • Ervaring met Prince2;
  • Ervaring met contractmanagement;
  • Een “can do” mentaliteit waarbij je kijkt naar pragmatische oplossingen;
  • Je kunt hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je hebt een eigen smartphone inclusief abonnement en een laptop die je moet meenemen voor zakelijk gebruik;
  • Minimaal een afgeronde technische of bedrijfskundige hbo (bachelor) opleiding;
  • Je hebt aantoonbaar werkervaring met het schrijven van technische adviezen over ICT vraagstukken aan management van een gemeente in de afgelopen 3 jaar (toon dit aan per werkgever/opdrachtgever);
  • Minimaal 2 jaar werkervaring met het aansturen van technische deelprojecten bij een gemeente in de afgelopen 3 jaar (toon dit aan per werkgever/opdrachtgever);
  • Je hebt aantoonbaar werkervaring in meer dan 3 verschillende gemeenten in de afgelopen 5 jaar, waarvan minimaal één 100.000 plus gemeente.

Wensen:

  • Minimaal 1 jaar werkervaring met het aansturen van een team ICT specialisten voor het uitrollen van hardware binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar (toon dit aan per werkgever/opdracht);
  • Je hebt aantoonbaar werkervaring met het inrichten van een scanstraat/post binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar (toon dit aan per werkgever/opdracht);
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met het op orde brengen van IT-contracten in een gemeente in de afgelopen 5 jaar (toon dit aan per werkgever/opdracht);
  • Minimaal 1 jaar werkervaring opgedaan van GEMMA-architectuur en techniek achter landelijke voorzieningen in de afgelopen 5 jaar (toon dit aan per werkgever/opdracht);
  • Aantoonbare kennis opgedaan van Siem/Soc en GGI Veilig in de afgelopen 3 jaar (toon dit aan per werkgever/opdracht).

Competenties:

  • Klantgericht;
  • Analytisch vermogen;
  • Communicatief vaardig;
  • Omgevingsbewust;
  • Proactief;
  • Resultaatgericht;
  • Overtuigingskracht;
  • Verbinder / teamspeler.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 2 september 2020. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-08-24 11:14:48



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden