Technisch Projectleider | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2021-1015
Startdatum:
01-02-2021
Verwachte einddatum:
31-07-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
8 Jan 2021 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor SSC-ICT op zoek naar een Technisch Projectleider op basis van 36 uur per week. 

Opdrachtbeschrijving:

  • Coördineren en uitvoeren van wijzigingen, inbeheername, inregelen monitoring en documentatie;
  • Meedenken en oplossingen aandragen bij gecompliceerde implementatie vraagstukken en hierbij de gehanteerde standaarden in het oog houden;
  • Het aanleveren van offerte-input en het maken van Risico en Impact analyses;
  • Zorgen voor het uitzetten van de werkzaamheden bij specialistische teams en sturen op de nakoming van planning en afspraken;
  • Contacten met de andere teams en afdelingen, maar ook met de klant of opdrachtgever onderhouden;
  • Ondersteunen van intakes bij klanten;
  • Het ondersteunen van projecten bij de uitvoering van hiervan. 

Achtergrond Opdracht:
Als technisch coördinator in het team Delivery Services vorm je de cruciale schakel tussen het klantmanagment, klant en de specialisten binnen SSC-ICT voor klantverzoeken. Deze omvatten het merendeel van het werk. Je bent in staat om de werkzaamheden te coördineren, structureren en uit te zetten binnen het Change Management proces. Dit betekent dat alle activiteiten vanaf binnenkomst van het verzoek tot aan de in beheername van de wijziging, geregeld moeten zijn. Hierbij onderhoud je ook contact met klant over de voortgang en implementatie van hun verzoeken. Als je deelneemt aan een project doe je dit in samenspraak met de projectleider en de specialisten van de verschillende afdeling. Je kom tot oplossingsrichtingen, afstemming over de planning en je stuurt op het nakomen van gemaakte afspraken. Je bent in staat om overzicht te behouden en functioneel aan te sturen cq af te stemmen. Je maakt onderdeel uit van het team Delivery Services. Dit is bij de afdeling Projecten en Specialisaties binnen de business unit Standaard en werkt samen om zowel de afdeling als de BU optimaal te laten functioneren. De BU standaard bestaat uit 5 afdelingen en ongeveer 450 vrouwen en mannen. 

Organisatorische context en cultuur:
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden IT- diensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EU- voorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Service Delivery;
  • HBO werk en denkniveau en kennis van complexe ICT omgevingen;
  • Prince II en Itil v2 of hoger;
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring in complexe ICT omgevingen.

Wensen:

  • Competenties: – Samenwerken; – Klantgerichtheid; – Omgevingsbewustzijn; – Analyserend vermogen; – Plannen en organiseren; – Voortgangscontrole;
  • Beschikt over een brede ICT Kennis en ervaring met name op het gebied van Windows 2012-2016, alsmede m.b.t. Linux, IIS, Bizztalk, Sharepoint,CITRIX, VM-Ware;
  • Kennis en ervaring m.b.t.: MSSQL/MySQL of Oracle;
  • Kennis en ervaring m.b.t.: Projekt- en procesmatig werken, ITIL en Prince II;
  • Kennis en ervaring m.b.t.de (applicaties van de) klantgroepen strekt tot aanbeveling;
  • Zelfstandig kunnen voorbereiden, afstemmen en uitvoeren van projecten, waarbij het gaat om ICT infrastructuur implementatie of uitbreiding of vervanging;
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift in Nederlands en Engels;
  • Beschikken over een grote servicegerichte en pragmatische houding, maar dit wel kunnen combineren met klantgerichte zakelijkheid en overtuigingskracht;
  • Je vindt het leuk om samen met collega’s te werken aan passende oplossingen voor de afnemers van onze diensten, binnen een grote organisatie.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op vrijdag 15 januari 2021. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2021-01-06 15:05:08



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden