Test coördinator | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0543
Startdatum:
27-05-2019
Verwachte einddatum:
31-12-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
13 May 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Senior Test coördinator voor 36 uur per week.

Functieomschrijving:
Senior Test coördinator bij het Team Packaging en imaging  van de afdeling CC Werkplek en kantoorautomatisering. 
Alle ca. 17.000 medewerkers van de Gemeente Amsterdam werken op 1 gemeenschappelijk platform, namelijk de Amsterdamse Digitale Werkomgeving (ADW). Deze citrix omgeving is gebaseerd op XenDesktop 7.8 Hosted Shared Desktop. Komende periode start het project Life Cycle mManagement op deze ADW omgeving (LCM ADW2.1). Het updaten van de besturingssystemen naar o.a. Windows Server 2016 en Windows 10  zorgt voor extra testwerkzaamheden. De Senior Test Coördinator is verantwoordelijk voor het coördineren en het beschikbaar stellen van de diverse applicaties in de acceptatie en productie omgeving t.b.v. de uit te voeren testen door de medewerkers van de Gemeente Amsterdam.

Werkzaamheden:
– Opstellen master testplan en detail testplannen;
– Organiseren PRA;
– Kennis delen met de medior test coördinatoren; 
– Ondersteunen bij opstellen testscripts;
– Ondersteunen bij opstellen Test draaiboek;
– Rapporteren over de voortgang van het LCM testtraject;
– Organiseren van de opbouw van een OTAP straat en invulling van deze omgevingen;
– Regie voeren over bevindingenadministratie;
– Contacten onderhouden met klanten en diensten over afstemming functionele testen;
 – Opleveren vrijgave-advies;
– In beheer name / protocol van oplevering uitvoeren.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

De opdrachtgever(s):
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals ICT, sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De directie ICT is onderdeel van het cluster Interne Dienstverlening en is verantwoordelijk voor het leveren van een toekomst vaste, betrouwbare en veilige ICT-infrastructuur (netwerk, datacenters, werkplekken, technisch applicatiebeheer en telefonie) voor de gemeente Amsterdam. Daarmee vormt de ICT-infrastructuur een stabiele basis voor de gemeentelijke informatievoorziening en waar nodig die van haar ketenpartners waarlangs producten en diensten worden geleverd aan burgers, bedrijfsleven en publieke organisaties.

Directie ICT bestaat uit drie onderdelen: ICT Operations, CIO Office en Ondersteuning Primair Proces. De afdeling ICT is gehuisvest aan de Cruquiusweg 5 te Amsterdam.
 
Competence Center Werkplek + KA  (onderdeel van ICT Operations)  bestaat uit meerdere teams en is verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen en operationeel houden van een aantal essentiële onderdelen van de Amsterdamse ICT-infrastructuur die bestaat uit een werkterrein met vele onderlinge samenhangende activiteiten.

  • Team Desktop services : ADW (Citrix), McAfee, Print- file management, DFS, policies, FileShare, AppV infrastructuur;
  • Team Mail services: Exchange en Skype for Business;
  • Team Packaging: Technisch applicatiebeheer van de  frontend application, intake, quality Assurance en test  management;                                                       
  • Team Imaging: Patch management, software distributie (PVS), task sequence server en werkplek;
  • Team UAS: Users &  Acces (identity) management, certificatenbeheer;
  • Team processen: Problem- change- incident- release (LCM)- en product coördinatie.

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je dient minimaal 1 relevante referentie te vermelden in je CV (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau;
  • Je bent in het bezit van een erkende HBO diploma en/ of beschikt over een informatietechnologische of technische achtergrond. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet de documenten meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoen. Indien de documenten niet aanwezig zijn of niet voldoen, wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Kennis van Server Based Computing technologie, informatiesystemen, netwerken en servers. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Kennis van testtechnieken en ITIL processen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Kennis van Microsoft Windows 7 & 10, Windows netwerk onderdelen zoals Active Directory en DFS en het Microsoft Office Pakket. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • In het bezit van het certificaat Tmap Next Test Manager & Tmap Next Test Engineer OF gecertificeerd Tmap Suite Test Master & Enigineer. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet de documenten meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoen. Indien de documenten niet aanwezig zijn of niet voldoen, wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • In het bezit van het certificaat Prince2 foundation Certificering. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet de documenten meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoen. Indien de documenten niet aanwezig zijn of niet voldoen, wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • In het bezit van een ITIL v3 Certificering. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet de documenten meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoen. Indien de documenten niet aanwezig zijn of niet voldoen, wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met (Dit dient duidelijk te blijken uit het cv):
    – Infrastructuur projecten;
    – Minimaal 3 jaar ervaring met het werken binnen een projectteam;
    – Minimaal 3 jaar ervaring in het werken binnen een beheeromgeving volgens ITIL framework.
  • Ervaring met werken in projecten. (Dit dient duidelijk te blijken uit het cv);

Wensen:

  • Je hebt ervaring met de Agile werkwijze. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met (Dit dient duidelijk te blijken uit het cv):
    – XenDesktop 7.x – 50%;
    – Citrix Sharefile;
    – Ivanti Workspace Control;
    – SCCM;
    – Prince2 practioner.

Competenties:

  • Samenwerken;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Oordeelvorming;
  • Plannen;
  • Klantgerichtheid.

Aanvullende informatie

Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-05-01 07:33:38

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden