Testcoördinator | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0526
Startdatum:
06-05-2019
Verwachte einddatum:
01-10-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
25 Apr 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Testcoördinator voor 24 uur per week. Optie tot verlenging kan tot een totale contractduur van 2 jaar. 

Functieomschrijving:
Aansturen/ coördineren van het testproces binnen het project DTB WABO.

Over het deelproject:
Vanaf 2010 is de WABO in werking getreden. WABO-dossiers bevinden zich in verschillende systemen bij de stadsdelen en zijn alleen toegankelijk voor de medewerkers van een stadsdeel. De dossiers zijn deels digitaal en deels op papier gevormd. Deze dossiers voldoen niet aan de eisen die de Archiefwet stelt.
 
De hoofddoelstelling van het project is om te voldoen aan wet- en regelgeving (Archiefwet).
 
De volgende subdoelstellingen worden eveneens onderkend:

  • Bijdragen aan de overheidsdoelstelling dat in 2017 alle transacties tussen overheid en burger digitaal moeten verlopen;
  • Bijdragen aan de voorbereiding op de uiteindelijke implementatie van de Omgevingswet (Laan van de Leefomgeving), door digitalisering en centralisatie van opslag van de bouwdossiers;
  • Bijdragen aan het op één plaats kunnen ontsluiten van álle bouwdossiers.

Werkzaamheden:

  • Opstellen Mastertestplan en deeltestplannen;
  • Inrichten testteam. Inrichten testomgeving;
  • Organiseren van de diverse testen;
  • Verzorgen van testrapportages;
  • Bijhouden testresultaten;
  • Verantwoordelijk voor de realisatie van functionele- en technische testen, alsmede zorgdragen voor rapportages over de resultaten ten behoeve van go/no go besluiten;
  • Ondersteunen van de gebruikersorganisatie bij het inrichten en uitvoeren van de acceptatietest.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je dient minimaal 1 relevante referentie te vermelden in je CV (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau;
  • Je bent in het bezit van kennis en heeft ervaring met relevante testmethodieken en -tooling. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie;
  • Je hebt ervaring met projecten bij een G4 gemeente.

Wensen:

  • Je hebt kennis van de Agile/Scrum methode;
  • Je bent bekend met de product owner rol;
  • Je hebt interesse of ervaring in het opstellen van procesmodellen, use cases en user stories;
  • Je hebt ervaring met wet- en regelgeving (Archiefwet);
  • Je hebt ervaring bij Gemeente Amsterdam;
  • Je hebt ervaring met het aansturen/coördineren van testtrajecten binnen digitaliseringsprojecten;

Competenties:

  • Van alle medewerkers en externe inzet van de gemeente Amsterdam wordt verwacht dat zij open, actief en integer zijn;
  • Klantgericht;
  • Nauwkeurig;
  • Stabiel;
  • Analytisch vermogen;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Overtuigingskracht;
  • Besluitvaardigheid;
  • Innovatief handelen.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-04-24 06:40:48

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden