Tester (4 FTE) | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0687
Startdatum:
01-07-2019
Verwachte einddatum:
01-07-2020 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
13 Jun 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar 4 Senior Testers voor 36 uur per week. 

Functieomschrijving:
Als gemeente willen we onze software continu verbeteren. Zodat inwoners nóg makkelijker hun zaken kunnen regelen en processen binnen onze gemeente nog vlotter verlopen. Jij speelt hierin een belangrijke rol voor het domein Werk en Inkomen. Nadat Functioneel Beheerders van onze gemeente wijzigingen hebben besproken met de softwareleverancier in Den Haag, kom jij in beeld. Je test alle applicaties uitvoerig en noteert je bevindingen. Hierbij verplaats jij je constant in de bewoners en gemeenteconsulenten. Wat vinden zij belangrijk en handig? Verlopen processen logisch? Je bespreekt je bevindingen met collega-testers, geeft terugkoppeling aan de softwareleverancier en spart regelmatig met de Functioneel Beheerders en collega’s die de software gebruiken.

Dat doe je niet allemaal vanachter je bureau in Amsterdam. Integendeel: je bent minstens één dag per week te vinden op het kantoor van de softwareleverancier in Den Haag.
Daar sluit je vroegtijdig aan bij de scrumteams om de planning en kwaliteit te bewaken. Ook voer je regelmatig overleg met je collega-acceptatietesters binnen het G4-samenwerkingsverband in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam of Den Haag. Samen komen jullie steeds weer tot mooie resultaten: de juiste softwareaanpassingen die zorgen voor gemak bij de inwoner en de gemeente.

Werkzaamheden:
Applicaties testen, input ophalen bij collega’s, zaken navragen en verifiëren: voor jou is geen dag hetzelfde. Je houdt van dynamisch werk, communiceert makkelijk en gaat graag de boer op om informatie te vergaren, waarbij je altijd het gestelde doel voor ogen houdt. De wereld van testen heeft geen geheimen voor jou en je bent in staat om naast je eigen ontwikkeling ook je collega’s verder te helpen op het gebied van testkennis.Tevens kennis van testautomatisering en de invoering daarvan.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s):
Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega’s dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de 2,3 miljoen bezoekers van Sail, maar ook voor de buurman die graag een bloemperkje voor de deur wil. Een goede digitale dienstverlening is daarbij essentieel. Om de kwaliteit van de software voor de thema’s Werk en Inkomen hoog te houden, bundelt Amsterdam de krachten met Rotterdam, Utrecht en Den Haag in het G4 Acceptatietestteam Werk en Inkomen. De vijftien teamleden zijn verdeeld over de vier steden. Eens in de week komen we voor overleg samen bij de leverancier in Den Haag, en maandelijks in een andere stad.

De afdeling Informatievoorziening Sociaal heeft de opdracht om een blijvend betrouwbare en samenhangende informatiehuishouding en informatievoorziening te creëren met de daarbij behorende organisatie en bedrijfsvoering, die de primaire processen van de organisatie ondersteunt en een bijdrage levert aan de gemeente brede processen (zoals bijvoorbeeld dienstverlening, gebiedsgericht werken). Binnen de afdeling bevindt zich het team Proces- en Informatiemanagement (PIM). Binnen het team PIM  zijn de volgende taakgebieden ondergebracht: informatiemanagement, architectuur, informatie analyse en privacy en informatiebeveiliging.
Wij voeren onze werkzaamheden uit op het niveau van afdeling, directie, cluster, stedelijk en binnen de G4 samenwerking. 

Functie eisen

Harde eisen:

  • Minimaal 1 relevante referentie (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je beschikt minimaal over een HBO diploma;
  • Je bent in het bezit van 1 van de volgende certificaten:
    – T-map NEXT
    – ISTQB
    Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Kennis van de systemen GALO, Socrates, RAAK en Edison. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! Je moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet kan de score worden bijgesteld;
  • Minimaal vijf jaar ervaring als Softwaretester opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Minimaal twee jaar ervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar,  als tester van complexe ketens, en ervaring met keten- of systeemintegratietesten met gebruik van testtools.  Dit dient duidelijk te blijken uit het cv;
  • Aantoonbare ervaring met TOAD-SQL, SOAPUI en XML;
  • Je bent beschikbaar in de week van 17 juni – 21 juni aanstaande voor een intake gesprek. 

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar kennis en ervaring van Scrum & Agile werken en/of testen;
  • Je beheerst goed de Nederlandse taal in woord en geschrift. Geef aan hoeveel jaar;
  • Ervaring met Topdesk;
  • Ervaring met financiële systemen;
  • Affiniteit met testautomatisering of de drive om je hierin te ontwikkelen;
  • Werkervaring bij een Nederlandse gemeente, binnen Sociaal Domein.

Competenties:

  • Resultaatgericht;
  • Analytisch;
  • Oordeelsvorming;
  • Communicatief vaardig;
  • Plannen en organiseren;
  • Vastberadenheid;
  • Teamplayer.

Aanvullende informatie

 Opmaak cv

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-06-11 11:38:58

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! 👌



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden