Testmanager implementatie personeels- en salarisadministratie | Amsterdam

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam
Aanvraagnummer:
A2019-0290
Startdatum:
20-03-2019
Verwachte einddatum:
31-12-2019 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
11 Mar 2019 9:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Wendy van Ooijen
Telefoonnummer:
06 – 29 98 58 99

Functie omschrijving

Quest4 is voor de Gemeente Amsterdam op zoek naar een Senior Testmanager implementatie personeels- en salarisadministratie voor 32 uur per week.

Aanvullende informatie over het project:
Centraal in de doorontwikkeling van het P&O domein staat het streven naar een betere (digitale) dienstverlening en efficiënter werken in een flexibele organisatie. Voor een flexibele organisatie is het noodzakelijk dat de gemeente goed ondersteund wordt met haar personeel- en salarissysteem. Het nieuwe systeem dient een stabiel, sterk en robuust kloppend hart te zijn dat goed koppelbaar is met de andere applicaties die door P&O gebruikt worden om te komen tot een innovatieve HR- functie die ondersteuning biedt aan een flexibele organisatie.

Dit project betreft de implementatie van het nieuwe personeels-en salarissysteem. Uit oogpunt van risicobeheersing, kostenbesparingen en ontwikkeling van de HR-functie is het noodzakelijk om per 1 januari 2020 de systemen te hebben geïmplementeerd.

Het te implementeren systeem betreft een SaaS van de leverancier AFAS. Waarbij geldt dat het technisch- en applicatie-beheer door de leverancier zal worden uitgevoerd en het functioneel beheer door de gemeente Amsterdam. Dit houdt dan ook dat de testmanager diverse partijen aan zal moeten sturen, aangezien de verantwoordelijkheid voor het testen over meerdere partijen verdeeld wordt.

Werkzaamheden
De op te leveren producten binnen de opdracht zijn:

  • Testplan en planning;
  • Testaanpak;
  • Testgevallen;
  • Verslaglegging en afhandeling testbevindingen;
  • Testtooling en infrastructuur;
  • Go/no-go advies.

Gemeentelijke organisatie:
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vier clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie en Interne Dienstverlening bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken, inzamelen van huishoudelijk afval en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. 

Functie eisen

Harde eisen:

  • Je bent beschikbaar vanaf half maart voor 32 uur per week;
  • Je dient minimaal 1 relevante referentie te vermelden in je CV (organisatie – naam contactpersoon – telefoonnummer contactpersoon). Na afstemming met de kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie;
  • Je hebt de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  • Je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau;
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom je de meest geschikte is voor deze opdracht;
  • Je bent in het bezit van het TMap of ISTQB certificaat of heeft meer dan 4 jaar aantoonbaar ervaring met een van beide methodieken;
  • Je hebt minimaal 6 jaar aantoonbare ervaring (opgedaan in de laatste 8 jaar) met de aansturing van testtrajecten als testmanager;
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring (opgedaan in de laatste 5 jaar) met de (projectmatige) aansturing van testcoördinatoren;
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring (opgedaan in de laatste 5 jaar) als testmanager waarbij de kandidaat verantwoordelijk is geweest voor zowel de functionele testen als de non-functionele testen;
  • Je bent bij minimaal 1 implementatie van een personeels- en salarisadministratie de verantwoordelijke testmanager geweest;
  • Je hebt ervaring met het automatiseren van testprocessen.

Wensen:

  • Je hebt ervaring met personeelsprocessen en/of salarisprocessen;
  • Je hebt ervaring met de implementatie van de personeels- en salarisadministratie van AFAS;
  • Je hebt ervaring als testmanager binnen in een gemeente en/of  binnen een organisatie met meer dan 10.000 medewerkers;
  • Je hebt ervaring als testmanager met de implementatie van een applicatie met meer dan 500 directe gebruikers;
  • Je hebt ervaring met de realisatie van test-tooling en -infrastructuur.

Competenties:

  • Gestructureerd en nauwkeurig;
  • Conceptueel sterk;
  • Kritische blik en oplossingsgerichte houding;
  • Communicatie sterk;
  • Sociaal vaardig/bruggenbouwer;
  • Enthousiasmerend en motiverend;
  • Praktisch ingesteld / hands-on mentaliteit.

Aanvullende informatie

Opmaak cv:

  • In het Nederlands;
  • In word;
  • Maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06 – 29 98 58 99. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2019-03-02 09:33:16



Status : Gesloten

Aanmelden voor functie

Aanmelden voor functie
NeeJa
Maximale uploadgrootte: 5MB

Conform de AVG-wetgeving verwijzen wij naar ons privacy statement.

Zoek opdrachten via Quest4

Aanmelden Job Alert

Plaats een opdracht op Quest4

Plaats een opdracht