Transitie Manager | Den Haag

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2020-0633
Startdatum:
09-11-2020
Verwachte einddatum:
05-05-2021 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
23 Nov 2020 8:00 AM
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Rijksoverheid op zoek naar een Senior Transitie Manager op basis van 24 uur per week. 

Wegens ziekte van een teamlid zoeken wij een tijdelijke vervanger. Wat ga je doen?Je inventariseert en analyseert de transitieplannen van de DigiInkoop gebruikersorganisaties en bespreekt met hen de haalbaarheid, planning, de risico’s en het risicomanagement, en op grond van je ervaring geef je hierover (verbeterings)adviezen. Tijdens de transitie(s) ben je samen met het Programmateam verantwoordelijk voor het de monitoring van de procesveranderingen en introductie van de nieuwe systemen of wijzigingen in bestaande systemen. Je beschikt dan ook over aantoonbare ervaring in transitie- en/of verandermanagement en je houdt rekening met de bedrijfscultuur.

Je rapporteert aan de opdrachtgever en Stuurgroep over de voortgang van het transitieprojecten en ondersteunt opdrachtgever waar nodig in escalatiegesprekken met de deelnemende organisaties.

Je werkt zelfstandig en bent communicatief vaardig en je overziet de complexiteit waar deelnemers mee te maken hebben Je hebt dan ook ervaring met het werken in complexe trajecten en met complexe projecten en bent een gelijkwaardige gesprekspartner voor deelnemers. Verder werk je (uiteraard) gestructureerd, planmatig en bent analytisch.

Project:
De Rijksoverheid wil het voor ondernemers makkelijker maken om zaken met ons te doen en voor de eigen medewerkers eenvoudiger om in te kopen en te bestellen. Ook willen we beschikken over goede (inkoop)informatie, bijvoorbeeld ten behoeve van betere inkoopstrategieën en om correct en snel verantwoording af te kunnen leggen. Het programma Transitie DigiInkoop vervult een belangrijke rol bij het behalen van deze ambitie. Dit programma is erop gericht de digitalisering van inkoop een impuls te geven door de gegevensuitwisseling van inkoopinformatie tussen rijksorganisaties onderling en met de buitenwereld te optimaliseren. Daartoe worden de inkoopsystemen binnen de rijksdienst onder één gemeenschappelijke architectuur gebracht en worden uniforme koppelvlakken gerealiseerd.

Het huidige DigiInkoop systeem dat door meerdere departementen wordt gebruikt als inkoopsysteem wordt over een jaar of drie uit gefaseerd totdat de betreffende departementen alternatieven heeft ingeregeld en de nieuwe centrale voorzieningen gereed zijn. Het borgen van de continuïteit van DigiInkoop en het bewaken van de departementale voortgang maken derhalve deel uit van de scope van het programma.

De Interdepartementale Commissie Bedrijfsvoering Rijk heeft eind 2019 ingestemd met de oprichting van dit programma en heeft de CPO Rijk gevraagd op te treden als opdrachtgever voor deze transitie.

Wij zoeken een senior transitiemanager die deze vanuit het programma de departementale transitietrajecten projectmatig monitort en zo nodig adviseert. Je werkt hierbij nauw samen met de projectleiders van deze projecten, het programmateam en de opdrachtgever.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • WO niveau, bij voorkeur een bedrijfskunde richting;
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring in verandermanagement / transitiemanagement;
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring met bestuurlijke processen en het management van IT organisaties bij de Rijksoverheid;
  • Ervaring met inkoopprocessen bij de Rijksoverheid;
  • Kennis van Project- en Programma-management;
  • Kennis van de Rijksoverheid;
  • Kan per direct starten.

Wensen:

  • Je beschikt over een opleiding Bedrijfskunde op WO niveau;
  • Je hebt ervaring met leidinggeven aan IT organisatie bij de Rijksoverheid;
  • Je hebt ervaring met inkoopprocessen bij de Rijksoverheid;
  • Je hebt kennis van Project- en Programma-management;
  • Je hebt ervaring met de Rijksoverheid, van ervaring met politiek/bestuurlijke dilemma’s en van bekendheid met interdepartementale samenwerking en besluitvorming.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2020-11-20 09:58:21



Solliciteer nu


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB
Status : Gesloten

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden